DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba7,4 l
Emise CO2168 g/km
Cena1 470 000 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba8,1 l
Emise CO2184 g/km
Cena1 820 000 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba7,4 l
Emise CO2168 g/km
Cena1 530 000 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba8,1 l
Emise CO2184 g/km
Cena1 880 000 Kč včetně DPH
911
911 Carrera
911 Carrera
911 Carrera
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost295 km/h
Kombinovaná spotřeba8,3 l
Emise CO2190 g/km
Cena2 720 000 Kč včetně DPH
911 Carrera S
911 Carrera S
911 Carrera S
Výkon309 kW (420 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,3 s
Maximální rychlost308 km/h
Kombinovaná spotřeba8,7 l
Emise CO2199 g/km
Cena3 100 000 Kč včetně DPH
911 Carrera GTS
911 Carrera GTS
911 Carrera GTS
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.1 s
Maximální rychlost312 km/h
Kombinovaná spotřeba9.4 l
Emise CO2212 g/km
Cena3 470 000 Kč včetně DPH
911 Carrera Cabriolet
911 Carrera Cabriolet
911 Carrera Cabriolet
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,8 s
Maximální rychlost292 km/h
Kombinovaná spotřeba8,5 l
Emise CO2195 g/km
Cena3 080 000 Kč včetně DPH
911 Carrera S Cabriolet
911 Carrera S Cabriolet
911 Carrera S Cabriolet
Výkon309 kW (420 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost306 km/h
Kombinovaná spotřeba8,8 l
Emise CO2202 g/km
Cena3 470 000 Kč včetně DPH
911 Carrera GTS Cabriolet
911 Carrera GTS Cabriolet
911 Carrera GTS Cabriolet
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.2 s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba9.4 l
Emise CO2214 g/km
Cena3 830 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4
911 Carrera 4
911 Carrera 4
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost292 km/h
Kombinovaná spotřeba8,7 l
Emise CO2201 g/km
Cena2 920 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4 Cabriolet
911 Carrera 4 Cabriolet
911 Carrera 4 Cabriolet
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.7 s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba8.9 l
Emise CO2206 g/km
Cena3 280 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4S
911 Carrera 4S
911 Carrera 4S
Výkon309 kW (420 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,2 s
Maximální rychlost305 km/h
Kombinovaná spotřeba8.9 l
Emise CO2204 g/km
Cena3 310 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4 GTS
911 Carrera 4 GTS
911 Carrera 4 GTS
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.0 s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba9.5 l
Emise CO2216 g/km
Cena3 670 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4S Cabriolet
911 Carrera 4S Cabriolet
911 Carrera 4S Cabriolet
Výkon309 kW (420 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.4 s
Maximální rychlost303 km/h
Kombinovaná spotřeba9.0 l
Emise CO2208 g/km
Cena3 670 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4 GTS Cabriolet
911 Carrera 4 GTS Cabriolet
911 Carrera 4 GTS Cabriolet
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.1 s
Maximální rychlost308 km/h
Kombinovaná spotřeba9.7 l
Emise CO2220 g/km
Cena4 030 000 Kč včetně DPH
911 Targa 4
911 Targa 4
911 Targa 4
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.7 s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba8.9 l
Emise CO2206 g/km
Cena3 280 000 Kč včetně DPH
911 Targa 4S
911 Targa 4S
911 Targa 4S
Výkon309 kW (420 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.4 s
Maximální rychlost303 km/h
Kombinovaná spotřeba9.0 l
Emise CO2208 g/km
Cena3 680 000 Kč včetně DPH
911 Targa 4 GTS
911 Targa 4 GTS
911 Targa 4 GTS
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.1 s
Maximální rychlost308 km/h
Kombinovaná spotřeba9.7 l
Emise CO2220 g/km
Cena4 030 000 Kč včetně DPH
911 Turbo
911 Turbo
911 Turbo
Výkon397 kW (540 PS) při 6 400 1/min
0 - 100 kmh3 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost320 km/h
Kombinovaná spotřeba9,1 l
Emise CO2212 g/km
Cena4 880 000 Kč včetně DPH
911 Turbo S
911 Turbo S
911 Turbo S
Výkon427 kW (580 PS) při 6 750 1/min
0 - 100 kmh2,9 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost330 km/h
Kombinovaná spotřeba9,1 l
Emise CO2212 g/km
Cena5 650 000 Kč včetně DPH
911 Turbo Cabriolet
911 Turbo Cabriolet
911 Turbo Cabriolet
Výkon397 kW (540 PS) při 6 400 1/min
0 - 100 kmh3,1 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost320 km/h
Kombinovaná spotřeba9,3 l
Emise CO2216 g/km
Cena5 240 000 Kč včetně DPH
911 Turbo S Cabriolet
911 Turbo S Cabriolet
911 Turbo S Cabriolet
Výkon427 kW (580 PS) při 6 750 1/min
0 - 100 kmh3 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost330 km/h
Kombinovaná spotřeba9,3 l
Emise CO2216 g/km
Cena6 020 000 Kč včetně DPH
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon368 kW (500 PS) při 8 250 1/min
0 - 100 kmh3.9 s
Maximální rychlost320 km/h
Kombinovaná spotřeba12.9 l
Emise CO2290 g/km
Cena4 250 000 Kč včetně DPH
Nová 911 GT2 RS
Nová 911 GT2 RS
Nová 911 GT2 RS
Výkon515 kW (700 PS) při 7 000 1/min
0 - 100 kmh2,8 s
Maximální rychlost340 km/h
Kombinovaná spotřeba11,8 l
Emise CO2269 g/km
Cena7 667 250 Kč včetně DPH
Panamera
Nová Panamera
Nová Panamera
Nová Panamera
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,7 (5,5 Sport Chrono Package) s
Maximální rychlost264 km/h
Kombinovaná spotřeba7,6 - 7,5 l
Emise CO2173 - 171 g/km
Cena2 510 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4
Nová Panamera 4
Nová Panamera 4
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,5 (5,3 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost262 km/h
Kombinovaná spotřeba7,8 - 7,7 l
Emise CO2177 - 175 g/km
Cena2 620 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4 Executive
Nová Panamera 4 Executive
Nová Panamera 4 Executive
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,6 (5,4 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost262 km/h
Kombinovaná spotřeba7,9 - 7,8 l
Emise CO2180 - 178 g/km
Cena2 890 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4 Sport Turismo
Nová Panamera 4 Sport Turismo
Nová Panamera 4 Sport Turismo
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5.5 (5.3 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost259 km/h
Kombinovaná spotřeba7.9 - 7.8 l
Emise CO2180 - 178 g/km
Cena2 730 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4S
Nová Panamera 4S
Nová Panamera 4S
Výkon324 kW (440 PS) při 5 650 - 6 600 1/min
0 - 100 kmh4,4 (4,2 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba8,2 - 8,1 l
Emise CO2186 - 184 g/km
Cena3 180 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4S Executive
Nová Panamera 4S Executive
Nová Panamera 4S Executive
Výkon324 kW (440 PS) při 5 650 - 6 600 1/min
0 - 100 kmh4,5 (4,3 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba8,3 - 8,2 l
Emise CO2189 - 187 g/km
Cena3 550 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4S Sport Turismo
Nová Panamera 4S Sport Turismo
Nová Panamera 4S Sport Turismo
Výkon324 kW (440 PS) při 5 650 - 6 600 1/min
0 - 100 kmh4.4 (4.2 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost286 km/h
Kombinovaná spotřeba8.3 - 8.2 l
Emise CO2189 - 187 g/km
Cena3 350 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4 E-Hybrid
Nová Panamera 4 E-Hybrid
Nová Panamera 4 E-Hybrid
Výkon340 kW (462 PS) při 6.000 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost278 km/h
Kombinovaná spotřeba2,5 l
Emise CO256 g/km
Cena3 020 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4 E-Hybrid Executive
Nová Panamera 4 E-Hybrid Executive
Nová Panamera 4 E-Hybrid Executive
Výkon340 kW (462 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4,7 s
Maximální rychlost278 km/h
Kombinovaná spotřeba2,5 l
Emise CO256 g/km
Cena3 220 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Nová Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Nová Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Výkon340 kW (462 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4.6 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba2.5 l
Emise CO256 g/km
Cena3 130 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera Turbo
Nová Panamera Turbo
Nová Panamera Turbo
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3,8 (3,6 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost306 km/h
Kombinovaná spotřeba9,4 - 9,3 l
Emise CO2214 - 212 g/km
Cena4 280 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera Turbo Executive
Nová Panamera Turbo Executive
Nová Panamera Turbo Executive
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3,9 (3,7 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost306 km/h
Kombinovaná spotřeba9,5 - 9,4 l
Emise CO2217 - 215 g/km
Cena4 640 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera Turbo Sport Turismo
Nová Panamera Turbo Sport Turismo
Nová Panamera Turbo Sport Turismo
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3.8 (3.6 s Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost304 km/h
Kombinovaná spotřeba9.5 - 9.4 l
Emise CO2217 - 215 g/km
Cena4 410 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid
Výkon500 kW (680 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3.4 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba2.9 l
Emise CO266 g/km
Cena5 160 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Výkon500 kW (680 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3.5 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba2.9 l
Emise CO266 g/km
Cena5 520 000 Kč včetně DPH
Macan
Macan
Macan
Macan
Výkon185 kW (252 PS) při 5 000 - 6 800 1/min
0 - 100 kmh6,7 (6,5 Sport Chrono Package) s
Maximální rychlost229 km/h
Kombinovaná spotřeba7,4 - 7,2 l
Emise CO2172 - 167 g/km
Cena1 590 000 Kč včetně DPH
Macan S
Macan S
Macan S
Výkon250 kW (340 PS) při 5 500 - 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,4 s
Maximální rychlost254 km/h
Kombinovaná spotřeba9,0 - 8,7 l
Emise CO2212 - 204 g/km
Cena1 750 000 Kč včetně DPH
Macan S Diesel
Macan S Diesel
Macan S Diesel
Výkon190 kW (258 PS) při 4 000 - 4 250 1/min
0 - 100 kmh6,3 s
Maximální rychlost230 km/h
Kombinovaná spotřeba6,3 - 6,1 l
Emise CO2164 - 159 g/km
Cena1 740 000 Kč včetně DPH
Macan GTS
Macan GTS
Macan GTS
Výkon265 kW (360 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh5,2 (5,0 Sport Chrono Package) s
Maximální rychlost256 km/h
Kombinovaná spotřeba9,2 - 8,8 l
Emise CO2215 - 207 g/km
Cena2 080 000 Kč včetně DPH
Macan Turbo
Macan Turbo
Macan Turbo
Výkon294 kW (400 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4,8 s
Maximální rychlost266 km/h
Kombinovaná spotřeba9,2 - 8,9 l
Emise CO2216 - 208 g/km
Cena2 370 000 Kč včetně DPH
Macan Turbo s balíčkem Performance
Macan Turbo s balíčkem Performance
Macan Turbo s balíčkem Performance
Výkon324 kW (440 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4,4 s
Maximální rychlost272 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2224 - 217 g/km
Cena2 570 000 Kč včetně DPH
Cayenne
Nový Cayenne
Nový Cayenne
Nový Cayenne
Výkon250 kW (340 PS)
0 - 100 kmh6,2 s
Maximální rychlost245 km/h
Kombinovaná spotřeba9,4 - 9 l
Emise CO2213 - 205 g/km
Cena2 055 000 Kč včetně DPH
Nový Cayenne S
Nový Cayenne S
Nový Cayenne S
Výkon324 kW (440 PS)
0 - 100 kmh5,2 s
Maximální rychlost265 km/h
Kombinovaná spotřeba9,4 - 9 l
Emise CO2213 - 205 g/km
Cena2 516 000 Kč včetně DPH
Cayenne Diesel
Cayenne Diesel
Cayenne Diesel
Výkon193 kW (262 PS) při 4 000 1/min
0 - 100 kmh7,3 s
Maximální rychlost221 km/h
Kombinovaná spotřeba6,8 - 6,6 l
Emise CO2179 - 173 g/km
Cena1 990 000 Kč včetně DPH
Cayenne Diesel Platinum Edition
Cayenne Diesel Platinum Edition
Cayenne Diesel Platinum Edition
Výkon193 kW (262 PS) při 4 000 1/min
0 - 100 kmh7,3 ( 7,2 Sport Chrono Packet) s
Maximální rychlost221 km/h
Kombinovaná spotřeba6,8 l
Emise CO2179 g/km
Cena2 110 000 Kč včetně DPH
Cayenne S
Cayenne S
Cayenne S
Výkon309 kW (420 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh5,5 s
Maximální rychlost259 km/h
Kombinovaná spotřeba9,8 - 9,5 l
Emise CO2229 - 223 g/km
Cena2 390 000 Kč včetně DPH
Cayenne S Diesel
Cayenne S Diesel
Cayenne S Diesel
Výkon283 kW (385 PS) při 3 750 1/min
0 - 100 kmh5,4 s
Maximální rychlost252 km/h
Kombinovaná spotřeba8,2 - 8,0 l
Emise CO2209 g/km
Cena2 490 000 Kč včetně DPH
Cayenne S E-Hybrid
Cayenne S E-Hybrid
Cayenne S E-Hybrid
Výkon306 kW (416 PS) při 5 500 1/min
0 - 100 kmh5,9 s
Maximální rychlost243 km/h
Kombinovaná spotřeba3,4 l
Emise CO279 g/km
Cena2 440 000 Kč včetně DPH
Cayenne S E-Hybrid Platinum Edition
Cayenne S E-Hybrid Platinum Edition
Cayenne S E-Hybrid Platinum Edition
Výkon306 kW (416 PS)
0 - 100 kmh5,9 s
Maximální rychlost243 km/h
Kombinovaná spotřeba3,4 l
Emise CO279 g/km
Cena2 550 000 Kč včetně DPH
Cayenne GTS
Cayenne GTS
Cayenne GTS
Výkon324 kW (440 PS) při 6000 1/min
0 - 100 kmh5,2 (5,1 se Sport Chrono) s
Maximální rychlost262 km/h
Kombinovaná spotřeba10,0 - 9,8 l
Emise CO2234 - 228 g/km
Cena2 880 000 Kč včetně DPH
Cayenne Turbo
Cayenne Turbo
Cayenne Turbo
Výkon382 kW (520 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost279 km/h
Kombinovaná spotřeba11,5 - 11,2 l
Emise CO2267 - 261 g/km
Cena3 690 000 Kč včetně DPH
Cayenne Turbo S
Cayenne Turbo S
Cayenne Turbo S
Výkon419 kW (570 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4,1 s
Maximální rychlost284 km/h
Kombinovaná spotřeba11,5 l
Emise CO2267 g/km
Cena5 030 000 Kč včetně DPH

Tiskové zprávy

Aktuální tiskové zprávy

Porsche usiluje o hattrick

Nové Porsche 919 Hybrid pro Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC 2017

Společnost Porsche odhalila tento pátek ve světové premiéře nový závodní vůz 919 Hybrid na závodním okruhu Monza (IT). Prototyp pro vytrvalostní závod v Le Mans dosahuje nejvyššího celkového výkonu 662 kW (900 k) a oproti loňské sezóně byl rozsáhle přepracován. Porsche s ním bude usilovat o hattrick. Cílem je zvítězit potřetí v řadě po letech 2015 a 2016 v závodě 24 h Le Mans (17. – 18. června) a získat tituly v hodnoceních konstruktérů a jezdců v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC.

Fritz Enzinger, vedoucí programu LMP1, hledí vstříc nové sezoně s respektem: „Každý z devíti vytrvalostních závodů je výzvou. Základním předpokladem je spolehlivost a odolnost. Šest hodin v hustém provozu s různými kategoriemi závodních vozů, pohybujících se odlišnými rychlostmi, znamená, že každý závod je nevypočitatelný a na konci rozhodují o vítězství často jen sekundy. Vrcholem sezóny je Le Mans s čtyřnásobnou délkou normálního závodu. Tento čtyřiadvacetihodinový závod prověří absolutní limity jezdců i jejich techniky. Toyota bude v roce 2017 velmi silným konkurentem ve vrcholné kategorii LMP1. Nastoupíme proti ní s pečlivě zdokonaleným závodním vozem Porsche 919 Hybrid a šesti suverénními jezdci.“

Technika prototypu pro Le Mans

Porsche 919 Hybrid pro rok 2017 se vyznačuje novinkami především v oblastech aerodynamiky, podvozku a spalovacího motoru. Šéf týmu Andreas Seidl, který kromě toho přechodně zastává také funkci technického ředitele, k tomu vysvětluje: „Celkově lze podíl nově vyvinutých dílů pro sezonu 2017 vyčíslit na 60 až 70 procent kompletního vozidla. Základní koncept vozu 919 Hybrid nabízí i nadále volný prostor pro detailní optimalizace a zvyšování hospodárnosti. Nosná skořepinová konstrukce zůstává stejná jako v roce 2016, u všech ostatních dílů byly prozkoumány možnosti jejich optimalizace a většina z nich byla změněna.“ Nosná skořepinová konstrukce je stejně jako ve Formuli 1 vyrobena z kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny se sendvičovým uspořádáním.

Aerodynamika

Technická pravidla mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC pro rok 2017 ještě více omezila rozměry některých komponentů karoserie, které mají vliv na aerodynamiku. Pravidla snižují těmito novými rozměry přítlak prototypů kategorie LMP1, a tím i jejich rychlost při průjezdu zatáčkou. Tento krok slouží bezpečnosti. Na základě nových předpisů a společně s poznatky získanými v rámci pokračujícího vývoje vytvořili inženýři Porsche dva zcela nové aerodynamické pakety pro závodní vůz 919 Hybrid. Za tím stál požadavek dohnat ztrátu v časech na kolo v důsledku nových pravidel.

Tým Porsche používal v sezóně 2016 tři aerodynamické pakety, ale i zde vymezují pravidla nové hranice. Andreas Seidl k tomu říká: „Omezení na dvě varianty aerodynamického nastavení pro sezonu je rozumným opatřením ve smyslu kontroly nákladů.“

Jeden aerodynamický paket je koncipován především pro vysokorychlostní okruh v Le Mans. Pozornost je u něj zaměřena na co nejnižší aerodynamický odpor, aby bylo dosahováno vysoké maximální rychlosti na extrémně dlouhých rovinkách. U druhého aerodynamického paketu se počítá s vyšším odporem vzduchu, získá se tím však také vyšší přítlak na závodních okruzích s mnoha zatáčkami. Detailní úpravy pro specifické nastavení v závislosti na závodním okruhu jsou i nadále povoleny. Celkově se však musí v roce 2017 přijmout více kompromisů než se třemi aerodynamickými pakety v předchozím roce.

Inženýři kladli mimořádnou pozornost přední části vozu, aby nebyla z hlediska aerodynamických vlastností tak citlivá. „V roce 2016,“ pokračuje Seidl, „nasávala příď vozidla příliš snadno kousky pryže z povrchu závodního okruhu. Ty se usazovaly a narušovaly vyvážení vozidla. Tuto záležitost jsme analyzovali. Následně jsme mohli příslušné díly karoserie optimalizovat.“

Při porovnání letošního vozu s loňským typem 919 jsou na přídi nápadné vyšší, širší a delší podběhy kol. Po stranách jsou vidět jak upravené zadní otvory pro přívod vzduchu k chladičům, tak i nový kanál, vedoucí od nosné skořepinové konstrukce k podběhu kola.

„Aerodynamické ztráty v důsledku nových pravidel způsobí podle našich propočtů zpomalení času na kolo v Le Mans o tři až čtyři sekundy,“ kalkuluje Seidl. „Ještě nelze předpovědět, nakolik bude možné tuto ztrátu kompenzovat různými optimalizacemi.“

Pohon

Mezi tyto optimalizace patří také zvýšení hospodárnosti a výkonu poháněcího ústrojí. Opatření se týkají převodovky na přední a zadní nápravě, spalovacího motoru, elektromotoru a systémů rekuperace. Koncepce pohonu zůstává beze změn. Zadní náprava závodního vozu 919 je poháněna extrémně kompaktním spalovacím motorem V4 2,0 litru. Tato jednotka kombinuje nízký zdvihový objem s přeplňováním turbodmychadlem a účinným přímým vstřikováním benzinu, dosahuje nejvyššího výkonu téměř 368 kW (500 k) a je nejúčinnějším spalovacím motorem, který společnost Porsche dosud vyrobila. Kromě toho napájejí dva různé systémy rekuperace energie – kinetické energie při brzdění na přední nápravě a energie výfukových plynů – prostřednictvím lithium-iontových akumulátorů elektromotor, který podle potřeby pohání kola přední nápravy dodatečným výkonem více než 294 kW (400 k). Ve Weissachu vyvinutý závodní vůz 919 Hybrid je jediným prototypem, který získává zpět energii nejen při brzdění, ale i při zrychlování. Hybridní soustava dosahuje celkového výkonu více než 662 kW (900 k). Výhodou je také enormní trakce. Přední kola přenášejí při zrychlení ze zatáčky více než 400 k, a 919 se tak promění ve vůz s pohonem všech kol.

Přibližně 60 procent zpětně získávané energie připadá na KERS (Kinetic Energy Recovery System), který je součástí brzdové soustavy přední nápravy. Zbývajících 40 procent poskytuje systém rekuperace energie výfukových plynů (AER). Z kinetické energie získávané na přední nápravě se v průměru 80 procent přeměňuje přímo v energii využívanou k pohonu. Pokud by měl poskytovat tento „elektrický“ výkon spalovací motor, musel by mít o více než 74 kW (100 k) vyšší výkon. To by pro závodní vůz 919 znamenalo o 20 procent vyšší spotřebu paliva. V Le Mans by to představovalo přibližně jeden litr paliva na kolo. Další výhodou velmi účinné rekuperace jsou menší a lehčí brzdy závodního vozu 919. Tím se snižuje nejen hmotnost, ale i odpor vzduchu, protože menší brzdy potřebují méně chladicího vzduchu.

Pro zpětné získávání energie z výfukových plynů je ve výfukové soustavě umístěna malá turbína, která dosahuje více než 120 000 otáček za minutu a pohání generátor. Takto získávaný elektrický proud se přechodně ukládá do lithium-iontových akumulátorů, stejně jako energie získávaná při brzdění. Závodní jezdec může využívat energii z akumulátorů na povel tlačítka. Na výjezdu ze zatáčky dosáhne díky tomu intenzivnější akcelerace a zároveň již při zrychlování získává opět novou energii z výfukových plynů. Aby byla činnost turbíny efektivní i při nízkých otáčkách, kdy je tlak výfukových plynů nízký, využívá systém techniku variabilní geometrie rozváděcích lopatek. Navzdory sofistikované technice se podařilo snížit hmotnost výfukové soustavy.

Seidl k tomu říká: „Přestože jsme realizovali mnoho novinek – od komponentů podvozku přes karoserii až po modernizaci poháněcího ústrojí – vytkli jsme si za cíl nepřekročit hmotnost loňského vozidla.“

Porsche 919 bude i v roce 2017 závodit v nejvyšší kategorii energetické hospodárnosti, stanovené pravidly. To znamená, že na 13,629 kilometru dlouhém okruhu v Le Mans se smí použít 8 MJ zpětně získané energie, ale maximálně spotřebovat 4,31 litru benzinu. FIA přísně sleduje obě hodnoty spotřeby pomocí telemetrie a výpočty uskutečňuje po každém kole.

Jízdní vlastnosti a pneumatiky

Kromě mechanického zdokonalení podvozku přispívají k vylepšeným jízdním vlastnostem závodního vozu 919 softwarové inovace. Ty se týkají především protiprokluzového systému a systému řízení hybridní soustavy. Obojí má velký vliv na životnost pneumatik. Tato skutečnost bude mít v roce 2017 ještě větší význam. Týmy LMP1 budou mít v letošní sezoně na závodní víkend a vůz k dispozici o tři sady pneumatik méně. Sady pneumatik proto musejí častěji vydržet dvojnásobné nasazení v závodě – tedy překonat vzdálenost mezi dvěma zastávkami pro čerpání paliva. To odpovídá době jízdy přibližně jeden a půl hodiny. Seidl k tomu říká: „Společně s naším partnerem, výrobcem pneumatik Michelin, jsme se intenzivně připravovali, abychom mohli i při dvojnásobném nasazení pneumatik udržovat vysoké tempo až do konce. Závody, ať šestihodinové nebo čtyřiadvacetihodinové, budou totiž mít i v roce 2017 charakter sprintu.“ V Le Mans během noci, tedy při nižších teplotách, bude jednu sadu pneumatik čekat dokonce čtyřnásobná vzdálenost.

WEC jako ideální platforma pro technické průkopníky

WEC je pro Porsche ideální platformou díky jedinečným pravidlům hospodárnosti pro prototypy kategorie 1 v Le Mans. Tato skutečnost přiměla společnost v roce 2014 k návratu do vrcholového motoristického sportu. Pravidla poskytují inženýrům neobvykle velký prostor pro různé koncepty pohonu a vyžadují nasazení progresivní techniky, jako je hybridizace, malé motory s nejvyšší úrovní účinnosti nebo důsledně lehká konstrukce. WEC je tak správným prostředím k vývoji a zkoušení inovací pro silniční sportovní vozy.

Prolog: první setkání s konkurencí

Od rána je na programu první setkání účastníků mistrovství WEC. V rámci tzv. prologu WEC probíhají v sobotu a neděli testy o celkové délce 14 hodin. V sobotu se testuje také dvě hodiny po západu slunce.

Tým Porsche LMP bude po oba dny testovat s oběma závodními vozy. Hybridní závodní vůz se startovním číslem 1 sdílejí Neel Jani (33, CH), André Lotterer (35, DE) a Nick Tandy (32, GB). Jani je úřadující mistr světa a vítěz závodu v Le Mans z roku 2016. Lotterer byl v roce 2012 mistrem světa s Audi a disponuje zkušenostmi ze tří celkových vítězství v Le Mans. Tandy byl v roce 2015 členem vítězného týmu Porsche v Le Mans. Za volantem druhého vozu se startovním číslem 2 se bude střídat Timo Bernhard (36, DE), mistr světa z roku 2015, se dvěma Novozélanďany Earlem Bamberem (26) a Brendonem Hartleym (27). Bamber zvítězil v roce 2015 společně s Tandym v Le Mans, Hartley se stal v témže roce mistrem světa ve vytrvalostních závodech společně s Bernhardem.

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

31.03.2017