Při vývoji nového GT3 R nebyla samozřejmě opominuta ani bezpečnost. Oproti předchozímu modelu byla zesílená bezpečnostní palivová nádrž FT3 zvětšena o 12 l na 120 litrů a byla vybavena navíc pojistným ventilem „Fuel-Cut-Off“. Dveře a boční okna jsou vyjímatelné. Záchranný otvor ve střeše byl zvětšen. Nové skořepinové závodní sedadlo poskytuje řidiči v případě nárazu ještě lepší ochranu.
Nový model 911 GT3 R je poháněn nejmodernějším čtyřlitrovým ležatým motorem se šesti válci, který je do značné míry stejný jako vysoce výkonný standardní agregát modelu 911 GT3 RS, schváleného pro provoz na veřejných komunikacích. Zárukou mimořádně efektivní spotřeby paliva je přímé vstřikování benzínu, které pracuje s tlakem až 200 bar a dále pak variabilní seřízení vačkového hřídele. Nepřeplňovaný motor nabízí oproti svému předchůdci ještě výbušnější výkon a ještě lépe využitelný rozsah otáček. Síla vzadu uloženého motoru se na 310 mm široká zadní pomocí přenáší pomocí sekvenční šestistupňové převodovky s přímým záběrem Porsche. Jako u silničních modelů GT 911 ovládá řidič řazení kolébkovými přepínači, ergonomicky umístěnými na volantu.
Motor:
I brzdová soustava modelu 911 GT3 R byla optimalizována a díky ještě lepší tuhosti a přesnější regulaci antiblokovacího systému je ještě vhodnější pro závody na dlouhé trati. Šestipístkové hliníkové jednodílné kotoučové brzdy s třmeny přizpůsobenými potřebám závodních vozů na přední nápravě se společně s ocelovými drážkovanými brzdovými kotouči o průměru 380 mm s vnitřním chlazením brilantně postarají o potřebné zpomalení. Na zadní nápravě jsou osazeny čtyřpístkové třmeny a kotouče o průměru 372 milimetrů.
Brzdová soustava:
Dva oddělené brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu, které řidič ovládá pomocí vahadlového systému
Přední náprava:
Zadní náprava:
Od svého standardního kolegy převzal model 911 GT3 3 kromě charakteristické střechy mírně zvednuté nad každým sedadlem (Double Bubble) i rozvor zvětšený oproti předchozí generaci o 8,3 centimetru. V porovnání s dosavadním vozem GT3 R je proto rozložení hmotnosti vyváženější a chování vozu je vypočitatelnější, zejména v rychlých zatáčkách. Důslednější používání lehkých materiálů u karoserie, nástaveb a podvozků našim inženýrům umožnilo u modelu GT3 R další optimalizaci polohy těžiště oproti jeho předchůdci. Odlehčená karosérie standardních modelů 911 GT3 RS zhotovená z promyšlené kombinace hliníku a oceli se ukázala být optimálním základem konstrukce závodního vozu. Střecha, přední víko a příď, blatníky, dveře, boční a zadní část a rovněž zadní víko jsou zhotoveny z mimořádně lehkého kompozitního materiálu (uhlíkovým vláknem vyztužený plast - CFK). Všechna skla - a poprvé dokonce i čelní sklo - jsou z polykarbonátu.
Přední náprava
Při vývoji nového GT3 R nebyla samozřejmě opominuta ani bezpečnost. Oproti předchozímu modelu byla zesílená bezpečnostní palivová nádrž FT3 zvětšena o 12 l na 120 litrů a byla vybavena navíc pojistným ventilem „Fuel-Cut-Off“. Dveře a boční okna jsou vyjímatelné. Záchranný otvor ve střeše byl zvětšen. Nové skořepinové závodní sedadlo poskytuje řidiči v případě nárazu ještě lepší ochranu.
V záležitostech aerodynamiky je pro model 911 GT3 R vzorem silniční vozidlo. Markantní větrání podběhů na předních blatnících zvyšuje aerodynamický přítlak na přední nápravě. Dva metry široký a 40 cm hluboký zadní spoiler zajišťuje dokonalé aerodynamické vyvážení. Od svého velkého bratra 911 RSR převzal model GT3 R koncepci centrálního umístění chladiče. Nepřítomnost bočních chladičů znamená kromě lepší polohy těžiště a optimalizovaného odvádění odpadního vzduchu žebry v přední kapotě navíc lepší ochranu před poškozením.
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU