DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Tiskové zprávy

Aktuální tiskové zprávy

Nový sportovní hrdina od Porsche: Cayenne Turbo GT

Mimořádně dynamické SUV s maximálním výkonem 471 kW (640 PS) a nastavením pro závodní okruhy

Stuttgart. Porsche završuje svoji modelovou řadu Cayenne opravdovým sportovním bohatýrem: nové Cayenne Turbo GT, od podlahy navržené pro maximální jízdní schopnosti a handling, spojuje mimořádnou jízdní dynamiku s vysokou mírou každodenní použitelnosti. Základem skvělých jízdních schopností je dvojitě přeplňovaný čtyřlitrový agregát V8 o výkonu 471 kW (640 PS). Díky nárůstu výkonu o 67 kW (90 PS) oproti Cayenne Turbo Coupé a nejvyššímu točivému momentu 850 Nm (nárůst o 80 Nm) se sprint z místa na 100 km/h zkrátil na 3,3 sekundy (o 0,6 s méně) a nejvyšší rychlost nyní činí 300 km/h (nárůst o 14 km/h). Cayenne Turbo GT s ještě dynamičtějšími křivkami a výhradně v podobě čtyřmístného Coupé přijíždí se všemi dostupnými podvozkovými technologiemi již ve standardu, jakožto i sportovními pneumatikami vyvinutými speciálně pro tento model. Jedinečné je i nastavení hnacího ústrojí a podvozku, odladěného speciálně pro Cayenne Turbo GT. Výsledkem je po všech stránkách sladěná koncepce se špičkovými schopnostmi na závodních okruzích. To ostatně potvrdil i zkušební jezdec Porsche Lars Kern, jenž za volantem Cayenne Turbo GT prolétl Severní smyčku okruhu Nürburgring (o délce 20,832 km) v čase 7:38,9 min, čímž nastolil nový oficiální rekord mezi SUV.

V porovnání s Cayenne Turbo Coupé je provedení Turbo GT nižší o 17 mm. V této souvislosti došlo k přepracování a optimalizaci pasivních komponent podvozku i aktivních řídicích systémů ve prospěch handlingu a jízdních schopností. Ty navíc prodělaly speciální kalibraci, aby byla zaručena dokonalá spolupráce všech systémů. Např. tuhost tříkomorového vzduchového odpružení narostla o 15 procent a úpravu prodělala i charakteristika systému elektronického řízení tlumičů (PASM), jakožto i posilovače řízení s progresivním účinkem (Power Steering Plus) a systému řízení zadních kol. Systém ovládání podvozku pro aktivní stabilizaci klopení PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) nyní používá řídicí software odladěný pro sportovní jízdu. Výsledkem je ještě lepší tlumení náklonů karoserie a držení stopy, stejně tak jako preciznější nájezdy při rychlém zdolávání zatáček. V souladu s tím pak systém vektorování točivého momentu PTV podporuje větší rozsah rozdělování hnací síly. K lepšímu handlingu přispívá i zevrubně optimalizovaná přední náprava. Přední kola jsou ve srovnání s Turbo Coupé o palec širší a negativní odklon kol se zvětšil o 0,45 stupně ve prospěch lepší přilnavosti nových 22" sportovních pneumatik Pirelli P Zero Corsa, vyvinutých speciálně pro Turbo GT. O brzdění se starají standardně dodávané kompozitní keramické brzdy PCCB.

Ještě rychlejší převodovka Tiptronic S a sportovní výfuková soustava z titanu

Dvojitě přeplňovaný agregát pro Cayenne Turbo GT je aktuálně nejvýkonnější osmiválcovou jednotkou Porsche. Modernizace se nejvíce zaměřila na klikový mechanismus, turbodmychadlo, přímé vstřikování paliva, systém sání a mezichladič. Jednotka V8 provedení Turbo GT se od agregátu Turbo Coupé liší v řadě klíčových prvků (např. klikový hřídel, ojnice, písty, pohon rozvodového řetězu a tlumiče torzních kmitů). V kontextu navýšení výkonu na 471 kW (640 PS) byly uvedené součásti přepracovány, aby spolehlivě zvládaly vyšší špičkové zatížení a vylepšenou jízdní dynamiku. Úpravy se dotkly i rychleji řadící osmistupňové převodovky Tiptronic S a systému Porsche Traction Management (PTM). Pohon používá dodatečné kapalinové chlazení rozdělovací převodovky. Jedinečnou výbavou provedení Cayenne Turbo GT je standardně dodávaná sportovní výfuková soustava s centrálními koncovkami výfuku. Od prostředku vozidla je výfuková soustava vč. zadního tlumiče vyrobena z lehkého titanu s mimořádnou odolností vůči tepelnému zatížení. K dalšímu poklesu hmotnosti přispělo i vynechání centrálního tlumiče.

Sportovní výbava: spousta karbonu zvenčí, přehršel Alcantary v interiéru

Cayenne Turbo GT s novým volitelným lakem šedá Arctic podtrhuje svoji mimořádnou dynamiku prostřednictvím několika neotřelých designových prvků progresivního zevnějšku. Jedná se např. o přední nárazník (vyhrazený pouze pro GT) s markantní hranou spoileru a zvětšenými bočními přívody chladicího vzduchu ve prospěch jedinečné podoby při pohledu zpředu. Boční profil zaujme vytvarovanou karbonovou střechou a černými lemy kolem podběhů kol v kombinaci s 22" koly GT Design v barevném odstínu Neodyme. Karbonové bočnice, montované podélně se střešním spoilerem, jsou vyhrazeny pouze provedení GT, což platí i pro adaptivní vysouvací hranu zadního spoileru, která je o 25 mm větší než u modelu Turbo. Přítlak za nejvyšších rychlostí jízdy se tak zvýšil až o 40 kilogramů. Pohled zezadu završuje markantní panel difuzoru z uhlíkových vláken.

Premiéra v Turbo GT: nový systém palubního infotainmentu pro Cayenne

Sportovní charakter provedení Cayenne Turbo GT se promítá i do kvalitní standardní výbavy a širšího uplatnění materiálu Alcantara v interiéru. Standardem jsou přední sportovní sedadla nastavitelná v osmi směrech, resp. dvoumístný systém sportovních sedadel vzadu. Všechna sedadla jsou ve specifickém provedení pro GT s perforovanými středovými panely z materiálu Alcantara, kontrastními akcenty v barvách Neodyme nebo šedá Arctic, resp. označením ‚turbo GT‘ na hlavových opěrkách. Jak je u sportovních vozů Porsche zvykem, věnec multifunkčního sportovního volantu je opatřen žlutým proužkem v poloze 12 hodin. V závislosti na zvolené úpravě kabiny se používají dekorativní proužky v matně černém provedení.

Společně s provedením Turbo GT se na trh uvádí nová generace systému PCM (Porsche Communication Management), který se pyšní vylepšenými schopnostmi, novým uživatelským rozhraním a novou logikou ovládání pro Cayenne. Stejně jako dříve je systém PCM 6.0 plně kompatibilní s připojením Apple CarPlay, avšak nyní podporuje i těsnější integraci se službami Apple Music a Apple Podcasts. Systém palubního infotainmentu nově rovněž podporuje připojení přes Android Auto, což znamená možnost integrace všech oblíbených chytrých telefonů.

Cayenne Turbo GT je již možné objednávat, přičemž první vozy se u prodejců objeví v polovině září 2021. Ceny v Německu začínají na částce 196 078 eur vč. DPH a výbavy určené pro daný trh.

 

Obrazový a filmový materiál je k dispozici na stránkách Porsche Newsroom (newsroom.porsche.com) a v databázi Porsche pro média (presse.porsche.de).

 

 

Údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 byly stanoveny v souladu s novou metodikou WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure). Prozatím by se měly i nadále uvádět odpovídající hodnoty odvozené podle metodiky NEDC. Tyto hodnoty však nelze porovnávat s hodnotami určenými v souladu s doposud používanou metodikou měření NEDC.

Nový sportovní hrdina od Porsche: Cayenne Turbo GTDalší informace o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a oficiálních měrných emisích CO2 nových osobních vozidel naleznete v publikaci „Pokyny ke spotřebě paliva, emisím CO2 a spotřebě energie nových osobních vozidel“, která je bezplatně k dispozici ve všech prodejních místech nebo prostřednictvím společnosti Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).

 

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

30.06.2021