DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Tiskové zprávy

Aktuální tiskové zprávy

Porsche rozšiřuje modelovou řadu elektrického sportovního vozu o provedení Taycan 4S

Nový základní model, dvě různé kapacity baterie a dojezd až 463 km (podle WLTP)

Stuttgart. Teprve letos v září proběhla souběžně na třech světových kontinentech mimořádně sledovaná premiéra nového elektrického sportovního vozu od Porsche. A stejná společnost nyní prezentuje Taycan 4S, již třetí verzi tohoto sportovního sedanu. Nový model je k dispozici se dvěma různě výkonnými bateriemi a disponuje výkonem až 390 kW (530 k) v případě baterie Performance, resp. 420 kW (571 k) s baterií Performance Plus. V návaznosti na provedení Taycan Turbo S a Taycan Turbo je tudíž Taycan 4S novým základním modelem této řady. Standardem je baterie Performance s jednodeskovou konstrukcí a celkovou kapacitou 79,2 kWh. Na přání je k dispozici baterie Performance Plus s dvoudeskovou konstrukcí, známá s provedení Taycan Turbo S a Taycan Turbo. Celková kapacita v tomto případě činí 93,4 kWh.

Tomu odpovídá i výkon a dojezd: s baterií Performance je Taycan 4S schopen dosáhnout výkonu až 390 kW (530 k) v režimu overboost. V případě Performance Plus pak dosahuje výkonu až 420 kW (571 k). V obou verzích pak Taycan 4S akceleruje z místa na 100 km/h za 4,0 s. Nejvyšší rychlost rovněž v obou případech činí 250 km/h. Dojezd činí až 407 km s baterií Performance, resp. až 463 km s baterií Performance Plus (vždy v souladu s metodikou WLTP) – tedy nejvíce v rámci současné modelové řady Taycan. Maximální nabíjecí výkon (vrcholová úroveň) je 225 kW (baterie Performance), resp. 270 kW (baterie Performance Plus).

Pokrokový způsob pohonu a dynamické výkony

Dechberoucí zrychlení, hnací síla typická pro sportovní vozy a mimořádná úroveň nepřetržitě dostupného výkonu – těmito silnými stránkami řady Taycan se chlubí i nové provedení 4S. Synchronní elektromotor s permanentními magnety na zadní nápravě má aktivní délku 130 mm, a je tedy přesně o 80 mm kratší než odpovídající hnací komponenta u provedení Taycan Turbo S a Taycan Turbo. Pulzně řízený měnič používaný na přední nápravě Taycanu 4S pracuje s proudem až 300 A, zatímco měnič na zadní nápravě zvládá až 600 A.

Hlavní rysy architektury pohonu jsou stejné jako v případě sesterských provedení – dva synchronní elektromotory s permanentními magnety na přední a zadní nápravě (jinými slovy: pohon všech kol) a dvourychlostní převodovka zabudovaná do zadní nápravy. Totéž platí pro systém inteligentního řízení nabíjení a příkladné aerodynamické vlastnosti. Koeficient aerodynamického odporu Cd na úrovni pouhých 0,22 výrazně přispívá k nízké spotřebě energie, a tudíž i k dlouhému dojezdu. Taycan popisují čisté až puristické vnější tvary s typickými prvky Porsche, což platí i pro jedinečný design interiéru se širokým pásem displeje.

Ničím neředěný design exteriéru s DNA značky Porsche

Taycan se svými čistými až puristickými tvary signalizuje začátek nové epochy. Současně si však zachovává nezaměnitelnou DNA designu Porsche. Výrazné křivky blatníků při pohledu zpředu vůz výrazně opticky rozšiřují a zplošťují. Boční profil utváří sportovní linie střechy, svažující se směrem k zádi. Typické jsou i plasticky vyvedené boční partie. Uhlazená kabina, zkrácený zadní C-sloupek a zvýrazněná ramena blatníků ostře podtrhávají vzhled celého vozu, jak je pro značku typické. Jsou zde i novátorské prvky, např. logo Porsche se skleněným efektem, začleněné do světelné lišty na zádi vozu.

K rozlišujícím prvkům verze Taycan 4S oproti provedením Turbo a Turbo S patří aerodynamická 19" kola Taycan S Aero a červeně lakované brzdové třmeny. K dalšímu optickému rozlišení slouží nové tvary předního nárazníku, prahy karoserie a černý zadní difuzor. V základní výbavě najdeme LED světlomety se systémem PDLS (Porsche Dynamic Light System Plus).

Jedinečný design kabiny se širokým pásem displeje

I kokpit svým čistým provedením a zbrusu novou architekturou signalizuje začátek nové epochy. Nejvyšším místem přístrojové desky je samostatný přístrojový štít oblých tvarů. Ten klade jednoznačný důraz na osu řidiče. Centrální obrazovka palubního infotainmentu o úhlopříčce 10,9" je spojena s (volitelným) displejem spolujezdce v podobě jednolitého skleněného pásu, jenž připomíná černý panel.

Taycan 4S již v základu nabídne interiér částečně čalouněný kůží a přední komfortní sedadla s elektrickým nastavováním v osmi směrech.

S modelem Taycan nabízí Porsche poprvé interiér zcela bez kožených prvků. Udržitelný koncept sportovního vozu na elektřinu podtrhují interiéry využívající pokrokové recyklované materiály.

Podvozkové systémy s centrálním zapojením do sítě

V rámci podvozkové platformy modelu Taycan používá Porsche řídicí systém s centrální sběrnicí. Integrovaný systém Porsche 4D Chassis Control v reálném čase analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové systémy vozidla. Taycan 4S již ve standardu používá adaptivní vzduchové odpružení s tříkomorovou technologií vč. elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management).

Taycan 4S zpomalují brzdy se šestipístkovými pevnými třmeny na přední nápravě s ventilovanými brzdovými kotouči z litiny. Průměr brzdových kotoučů činí 360 mm na přední nápravě, resp. 358 mm vzadu. Na zadní nápravě se používají čtyřpístkové brzdy. Brzdové třmeny jsou lakovány červeně.

Taycan 4S lze již objednávat a k evropským prodejcům dorazí v lednu 2020. Ceny v Německu začínají na 105 607 eur – včetně specifické výbavy pro daný trh a DPH.

 

Fotografie jsou k dispozici na portálu Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), pro novináře také v tiskové databázi Porsche (https://presse.porsche.de).

 

Údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou vypočteny v souladu s novou metodikou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Prozatím je povinné i nadále uvádět odpovídající hodnoty odvozené podle metodiky NEDC. Tyto hodnoty však nelze porovnávat s hodnotami vypočtenými na základě dříve používaného testování NEDC.

Další informace o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a oficiálních měrných emisích CO2 nových osobních vozidel naleznete v publikaci „Pokyny ke spotřebě paliva, emisím CO2 a spotřebě energie všech nových modelů osobních vozidel nabízených k prodeji na německém trhu“, která je bezplatně k dispozici ve všech prodejních místech nebo prostřednictvím společnosti Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

14.10.2019