DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Tiskové zprávy

Aktuální tiskové zprávy

Porsche od roku 2014 snížilo emise CO2 o 75 procent

Trvalá udržitelnost: výrobce sportovních vozů postupuje solidním tempem

Stuttgart. Co se týče trvalé udržitelnosti, Porsche kráčí po úspěšné cestě. Výrobce sportovních vozů od roku 2014 dokázal snížit emise CO2 na jedno vozidlo o více než 75 procent. V uvedeném období Porsche dále snížilo odpovídající spotřebu energie přibližně o 31 procent. Počet vozidel vyráběných v Zuffenhausenu a Lipsku současně vzrostl o 82 procent: ze 101 449 (2014) na 184 791 kusů v roce 2018.

„V Porsche si uvědomujeme naši zodpovědnost za ochranu životního prostředí a klimatu,“ vysvětluje Albrecht Reimold, člen představenstva společnosti Porsche AG, zodpovědný za výrobu a logistiku. „Naše vozidla soustavně optimalizujeme tak, aby byla ještě šetrnější k životnímu prostředí. Porsche kromě toho podporuje celou řadu větších i menších iniciativ, jejichž výsledkem je celková koncepce dovolující krok za krokem zlepšovat ekologickou udržitelnost ve všech firemních oblastech.“

 

Ziskový růst jako podmínka trvale udržitelného fungování

Výrobce sportovních vozů před několika málo týdny oznámil nové rekordní výsledky: prodeje i tržby oproti předchozímu roku opět vzrostly, stejně tak jako počet zaměstnanců. V roce 2018 dosahovala rentabilita tržeb 16,6 %. „Ziskovost však nevnímáme jako konečný cíl. Z pohledu firem je to klíčový nezbytný předpoklad k tomu, aby mohly účinně převzít odpovědnost,“ vysvětluje Reimold. „Skutečně úspěšní můžeme být jen v případě, že dokážeme sladit hospodářská, společenská a ekologická hlediska.“

Ve snaze zlepšit parametry trvalé udržitelnosti, měřitelné podobně jako hospodářské výsledky, definovalo Porsche klíčový indikátor výkonu‚ snižování dopadů výroby na životní prostředí‘, zahrnující několik složek. Kromě emisí CO2 a spotřeby energie sem spadá i celková spotřeba pitné vody a množství používaných těkavých organických látek (VOC). Porsche dále dosáhlo zlepšení v těchto oblastech: ve srovnání s rokem 2014 se o 34 procent snížila spotřeba rozpouštědel při výrobě. Spotřeba vody na výrobu jednoho vozu poklesla o 20 procent.

 

Porsche vyrábí s využitím obnovitelné energie

Skutečnost, že Porsche dokázalo tak výrazně snížit emise CO2 – o 75 procent během pouhých pěti let – je zásluhou konzistentního využívání energií z obnovitelných zdrojů s certifikací TÜV. Výrobce sportovních vozů od počátku roku 2017 využívá energii z obnovitelných zdrojů, která má osvědčení o původu s uvedením skutečného fyzického zdroje elektřiny. Tímto naplňuje nejvyšší ekologické standardy. Z pohledu klimatických dopadů je neutrální i kolejová doprava Porsche v Německu. Porsche dále usiluje o snižování ekologických dopadů v rámci celého hodnotového řetězce.

 

Vize „závodu z nulovými dopady“

„Trvalá udržitelnost je součtem mnoha samostatných prvků,“ říká Albrecht Reimold. „Na podzim bude z naší výrobní linky sjíždět Taycan, náš první čistě elektrický sportovní vůz. Jeho výroba v našem závodu bude od samotného počátku neutrální z pohledu emisí CO2. Naším cílem je však do budoucna prostřednictvím ‚Závodu s nulovým dopadem‘ zamezit jakýmkoli ekologickým dopadům.“

Taková výroba bez dopadů na životní prostředí je postavena na různých akčních oblastech. Kromě efektivního využívání zdrojů a materiálů sem patří i témata jako znečišťující látky a ochrana klimatu nebo dopady výroby na městské klima. Důraz automobilky Porsche na téma trvalé udržitelnosti při plánování jejích výrobních provozů dokládá i Německá společnost pro udržitelné stavby (DGNB): Porsche je historicky první firmou, která obdržela ‚platinové‘ hodnocení za nový projekt Závodu 4 v ústředí automobilky v Zuffenhausenu.

 

Závod na výrobu vozů Taycan: high-tech fasáda pohlcující emise NOx

Porsche rovněž naplňuje roli průkopníka v rámci výstavby nového závodu v Zuffenhausenu pro vozy Taycan. Na fasádě závodu byla vůbec poprvé použita technologie úpravy povrchu pohlcující oxid dusičitý. Fasádní prvky jsou vyrobeny z hliníkových panelů natřených oxidem titaničitým. Povlak působí jako katalyzátor a za působení sluneční energie a nízké vlhkosti vzduchu rozkládá pohlcované částice škodlivin na neškodnou vodu a dusičnany. High-tech fasáda pohlcující emise NOx představuje první zkušební projekt, který Porsche testuje na ploše 126 čtverečních metrů, což odpovídá přibližně deseti parkovacím místům. Výsledný efekt zde odpovídá asi deseti stromům.

 

Udržitelnost se dokáže sama zaplatit

Četná opatření přispívající k efektivnímu využívání zdrojů a snižování ekologických dopadů rovněž pomáhají snižovat náklady. Jde například o nahrazování klasických technologií osvětlení LED lampami, systém odsávání odpadního vzduchu v karosárně podle skutečné potřeby, využívání odpadního tepla z lakovny nebo také nasazení výrobních technologií na elektromechanické bázi namísto hydrauliky. Poslední uvedení opatření v karosárně ve Zuffenhausenu ušetří každoročně jen při nýtování plných 11 544 kWh energie.

 

Udržitelnost se týká i dojíždění zaměstnanců do provozů Porsche

Porsche usiluje o to, aby rostoucí počet zaměstnanců automobilky nevedl k odpovídajícímu nárůstu emisí z dopravy, a proto zavedlo firemní systém řízení mobility. Ten mj. zahrnuje „pracovní lístek“ – firmou dotovaný lístek na městskou hromadnou dopravu – nebo „lístek při zamoření jemným prachem“, jenž umožňuje všem zaměstnancům ve Stuttgartu a okolí bezplatně využívat veřejnou dopravu v případě zamoření ovzduší jemným prachem. Díky komplexnímu systému správy parkovacích míst lze snadno vyhledat volná parkovací místa. Mobilní aplikace Porsche TwoGo pro sdílení jízd je již etablovaným nástrojem, který zaměstnanci využívají k rychlému a praktickému sdílení automobilů při dojíždění. A uvedením programu „mobilní práce“ se výrobce sportovních vozů nejen otevře novým způsobům práce, ale zároveň přispěje k omezení dopravních špiček.

Další informace o aktivitách Porsche na poli trvalé udržitelnosti naleznete ve Výroční zprávě a zprávě o trvalé udržitelnosti 2018, která je k dispozici zde:
https://newsroom.porsche.com/de/geschaefts-nachhaltigkeit-bericht-2018.html

 

 

Další informace a filmové/obrazové materiály najdete na stránkách Porsche Newsroom: newsroom.porsche.de

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

08.04.2019