DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Archiv 2018

„Mister 911“ se loučí a odchází do důchodu

Frank-Steffen Walliser vystřídá Augusta Achleitnera na pozici vedoucího modelové řady

Stuttgart/Weissach. Ve vedení produktové řady sportovních vozů Porsche dochází ke změně. Po téměř dvou desetiletích na pozici vedoucího modelové řady 911, od roku 2016 navíc s odpovědností i za modely 718, předá August Achleitner v prvním čtvrtletí 2019 odpovědnost Franku-Steffenu Walliserovi, který je v současnosti vedoucím motoristického sportu a silničních vozidel GT. Modelová řada 911, představená v roce 1963, představuje jádro značky. Rodilý Rakušan Achleitner odchází po třech a půl desetiletích ve společnosti Porsche do zaslouženého důchodu. „Děkujeme Gustlu Achleitnerovi za jeho výjimečné výkony pro naši společnost. Více než 18 let určoval charakter modelu Porsche 911 jako nikdo jiný. Dokázal devětsetjedenáctku neustále vylepšovat a zároveň zachovat její charakter,“ oceňuje Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG, zásluhy dvojnásobného otce pro ikonu sportovních vozů. V rámci tohoto kroku převezme vedení motoristického sportu od 1. ledna 2019 Fritz Enzinger.

August Achleitner zahájil svou profesní kariéru v roce 1983 v oddělení vývoje podvozků Porsche. Strojní inženýr vedl v letech 1989 až 2000 oddělení technického produktového vývoje, konceptů vozidel a konstrukčního uspořádání vozidel. V roce 2001 převzal odpovědnost za modelovou řadu 911: „Devětsetjedenáctka mě vždy fascinovala svým šarmem – svými jedinečnými tvary a konceptem. Úkol tyto vlastnosti zachovat a zároveň vše vylepšit byl pro mě vždy velkou výzvou,“ říká Achleitner.

Achleitner odstupuje ze své funkce „strážce grálu“ s představením typu 992, třetí devětsetjedenáctky, vyvinuté pod jeho vedením, které se uskutečnilo minulý týden v Los Angeles. Na začátku roku 2019 převezme odpovědnost za modelové řady 911 a 718 Frank-Steffen Walliser. K předání pomyslného štafetového kolíku dojde postupně v prvním čtvrtletí. Stejně jako dosud Achleitner bude i Walliser přímým podřízeným předsedy představenstva.

Walliser již jako vedoucí celkového projektu supersportovního vozu 918 Spyder od roku 2010 dokázal, že si dokáže poradit se složitými vývojovými úkoly. Muž, který se narodil před 49 lety ve Stuttgartu, převzal pak v roce 2014 odpovědnost za oddělení Porsche Motorsport a vedení vývoje silničních vozidel GT na základě sériově vyráběného modelu 911. Promovaný strojař bude projektovým vedoucím i po převzetí nové funkce pro celou modelovou řadu 911. „Díky začlenění silničních vozidel GT do modelových řad 911 a 718 budeme schopni zohlednit nezbytné speciální konstrukční prvky pro naše nekompromisní silniční sportovní vozy mnohem dříve než dosud,“ říká Walliser. „Na úzkém propojení s oddělením motoristického sportu se tím nic nemění. Pro naše vozidla GT bude i nadále platit, že jejich rodištěm je Flacht.“

Pro Porsche je typické, že modelové řadě je přiřazena organizační jednotka, která koordinuje a řídí celý proces vzniku produktu. Přitom má na starosti nejen nezbytný vývoj, ale centrálně zajišťuje také veškerou koordinaci s ostatními odděleními společnosti, jako je například prodej nebo výroba.

Třiašedesátiletý August Achleitner vstupuje do pasivní fáze předčasného odchodu do důchodu, v níž se nyní bude moci mnohem intenzivněji věnovat své rodině a koníčkům. Mezi ně patří kromě modelu 911 především jízda na motocyklu i horském kole nebo lyžování.

 

Fotografie jsou k dispozici na portálu Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), pro novináře také v tiskové databázi Porsche (https://presse.porsche.de).

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

04.12.2018