DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Tiskové zprávy

Aktuální tiskové zprávy

Porsche vstupuje s modelem Taycan do elektrické éry

Vysoké investice, nové výrobní metody a rozsáhlá ofenziva v oblasti vzdělávání

Stuttgart. Výrobce sportovních vozů prochází rozsáhlou transformací a svým jasným zaměřením na elektrickou mobilitu se usilovně připravuje na budoucnost. Konkrétně to znamená mimo jiné investice ve výši šesti miliard eur, 1200 nových zaměstnanců jen ve spojení s uvedením modelu Taycan, zdokonalování metod výroby Porsche Produktion 4.0 a dosud nevídanou vzdělávací ofenzivu v rámci celé společnosti Porsche.

„Vycházíme z toho, že v roce 2025 bude více než 50 procent dodaných vozidel Porsche elektrifikováno,“ říká Lutz Meschke, místopředseda představenstva a člen představenstva, odpovědný za finance a IT, ve společnosti Porsche. Značné investice proto směřují do vývoje a infrastruktury, ale i do kvalifikace zaměstnanců. Navzdory tomu zůstává beze změn strategický cíl provozní ziskovosti minimálně 15 procent. „Kromě efektivních procesů se budou na našem hospodářském úspěchu ve stále větší míře podílet také výnosy z digitálních produktů a služeb,“ říká Meschke.

Příkladem vysoké efektivity je nová výroba a montáž modelu Taycan, která vzniká jako „továrna v továrně“ v hlavním závodě v Zuffenhausenu. Porsche se přitom odklání od tradičního principu montážní linky. Albrecht Reimold, člen představenstva, zodpovědný za výrobu a logistiku, k tomu říká: „Porsche je prvním výrobcem vozidel, který použije tzv. flexibilní linku, proces nepřetržité sériové výroby s transportními systémy bez řidičů.“ Výrobce sportovních vozů tím spojí výhody klasické montážní linky s flexibilitou variabilní montáže.

To umožní zvýšit počet pracovních taktů na stejné ploše. Výroba s mottem „smart, green, lean“ bude navíc velmi šetrná v oblasti využívání zdrojů. Model Taycan bude vyráběn s neutrální bilancí emisí CO2. Budoucností výroby vozidel Porsche obecně je tzv. „Zero Impact Factory“, tedy výrobní závod s nulovým vlivem na životní prostředí.

Zavedením modelu Taycan do výroby vznikne v Zuffenhausenu 1200 nových pracovních míst. „Taycan je jedním z největších ‚generátorů‘ pracovních míst v historii značky Porsche,“ zdůrazňuje Andreas Haffner, člen představenstva, odpovědný za personalistiku a sociální oblast. Někteří noví zaměstnanci se budou podílet na výrobě nejen modelu Taycan, ale také dvoudveřových sportovních vozů. Cílem je vytvořit pro model Taycan tým se zdravou kombinací již zkušených zaměstnanců z výroby sportovních vozů a nových zaměstnanců. S tím souvisí i velká vzdělávací ofenziva v hale, která vzniká speciálně pro tento účel v areálu vzdělávacího centra v Zuffenhausenu. Všichni zaměstnanci se navíc mohou vypravit na cestu do elektrické a digitalizované éry značky Porsche prostřednictvím digitální výukové platformy, která nabízí více než 1400 vzdělávacích kurzů na téma digitální transformace a umožňuje individuální vzdělávání podle aktuálních potřeb jednotlivce.

Důležitost výměny znalostí dokládá úzká spolupráce mezi odděleními pro motoristický sport a sériovou výrobu. Taycan stejně jako trojnásobný vítěz z Le Mans, Porsche 919 Hybrid, sází na inovativní 800V techniku. Ta patřila u závodního vozu 919 mezi nejdůležitější základní rozhodnutí, které určilo směr vývoje celé elektrické části hybridního pohonu, od akumulátorů přes výkonovou elektroniku a elektromotory až po výkonné nabíjecí zařízení. Značka Porsche vlastními sílami vyvinula příslušné díly, vhodné k provozu s napětím 800 V, a posouvala přitom hranice technické realizovatelnosti. To se týká například kapalinou chlazených lithium-iontových akumulátorů. Inženýři společnosti Porsche je nepřetržitě zdokonalovali pod vysokým konkurenčním tlakem, který panuje v motoristickém sportu. V současnosti dosahují dosud nevídané výkonové hustoty. Pro model Taycan znamená 800V elektrická soustava, že lze lithium-iontové akumulátory nabít za pouhé čtyři minuty množstvím energie, které postačuje k ujetí vzdálenosti 100 kilometrů (v kombinovaném cyklu EU). Výměna znalostí bude probíhat na ještě vyšší úrovni po vstupu značky Porsche do Formule E od sezony 2019/2020.

Předpokladem pro rychlé nabíjení jsou vysokovýkonné nabíjecí systémy. Porsche E-Performance proto zahrnuje infrastrukturu s možnostmi nabíjení doma i na cestách. „Porsche Mobile Charger Connect“ umožňuje rychlé a komfortní nabíjení elektromobilu Taycan doma, nejlépe přes noc, výkonem až 22 kW. Možné je také indukční nabíjení. Porsche navíc vybuduje do konce roku 2019 v rámci společného podniku Ionity – ve spolupráci se společnostmi Audi, BMW, Daimler a Ford – v celé Evropě 400 rychlonabíjecích stanic s výkonem až 350 kW na každém stojanu. Také v Americe nabídne iniciativa koncernu Volkswagen „Electrify America“ od roku 2019 možnost nabíjení výkonem až 350 kW na 300 nabíjecích stanicích podél dálnic. Porsche kromě toho plánuje instalovat do uvedení modelu Taycan na trh více než 2000 nabíjecích zařízení se střídavým proudem v turistických destinacích, například v hotelech, v až 20 zemích. Zákazníci budou mít na cestách přístup k nabíjecí síti Porsche prostřednictvím nabíjecí služby Porsche. Jedná se o celoevropské řešení s přístupem k velkému počtu nabíjecích stojanů různých poskytovatelů. Porsche bude centrálně zajišťovat veškeré vyúčtování.

 

Fotografie jsou k dispozici na portálu Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), pro novináře také v tiskové databázi Porsche (https://presse.porsche.de).

 

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

17.10.2018