DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba7,4 l
Emise CO2168 g/km
Cena1 470 000 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba8,1 l
Emise CO2184 g/km
Cena1 820 000 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS
718 Cayman GTS
718 Cayman GTS
Výkon269 kW (365 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost290 km/h
Kombinovaná spotřeba9,0 l
Emise CO2205 g/km
Cena2 004 825 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba7,4 l
Emise CO2168 g/km
Cena1 530 000 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba8,1 l
Emise CO2184 g/km
Cena1 880 000 Kč včetně DPH
911
911 Carrera
911 Carrera
911 Carrera
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost295 km/h
Kombinovaná spotřeba8,3 l
Emise CO2190 g/km
Cena2 720 000 Kč včetně DPH
911 Carrera S
911 Carrera S
911 Carrera S
Výkon309 kW (420 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,3 s
Maximální rychlost308 km/h
Kombinovaná spotřeba8,7 l
Emise CO2199 g/km
Cena3 100 000 Kč včetně DPH
911 Carrera GTS
911 Carrera GTS
911 Carrera GTS
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.1 s
Maximální rychlost312 km/h
Kombinovaná spotřeba9.4 l
Emise CO2212 g/km
Cena3 470 000 Kč včetně DPH
911 Carrera Cabriolet
911 Carrera Cabriolet
911 Carrera Cabriolet
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,8 s
Maximální rychlost292 km/h
Kombinovaná spotřeba8,5 l
Emise CO2195 g/km
Cena3 080 000 Kč včetně DPH
911 Carrera S Cabriolet
911 Carrera S Cabriolet
911 Carrera S Cabriolet
Výkon309 kW (420 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost306 km/h
Kombinovaná spotřeba8,8 l
Emise CO2202 g/km
Cena3 470 000 Kč včetně DPH
911 Carrera GTS Cabriolet
911 Carrera GTS Cabriolet
911 Carrera GTS Cabriolet
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.2 s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba9.4 l
Emise CO2214 g/km
Cena3 830 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4
911 Carrera 4
911 Carrera 4
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost292 km/h
Kombinovaná spotřeba8,7 l
Emise CO2201 g/km
Cena2 920 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4 Cabriolet
911 Carrera 4 Cabriolet
911 Carrera 4 Cabriolet
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.7 s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba8.9 l
Emise CO2206 g/km
Cena3 280 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4S
911 Carrera 4S
911 Carrera 4S
Výkon309 kW (420 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,2 s
Maximální rychlost305 km/h
Kombinovaná spotřeba8.9 l
Emise CO2204 g/km
Cena3 310 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4 GTS
911 Carrera 4 GTS
911 Carrera 4 GTS
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.0 s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba9.5 l
Emise CO2216 g/km
Cena3 670 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4S Cabriolet
911 Carrera 4S Cabriolet
911 Carrera 4S Cabriolet
Výkon309 kW (420 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.4 s
Maximální rychlost303 km/h
Kombinovaná spotřeba9.0 l
Emise CO2208 g/km
Cena3 670 000 Kč včetně DPH
911 Carrera 4 GTS Cabriolet
911 Carrera 4 GTS Cabriolet
911 Carrera 4 GTS Cabriolet
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.1 s
Maximální rychlost308 km/h
Kombinovaná spotřeba9.7 l
Emise CO2220 g/km
Cena4 030 000 Kč včetně DPH
911 Carrera T
911 Carrera T
911 Carrera T
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba9,5 l
Emise CO2215 g/km
Cena2 830 105 Kč včetně DPH
911 Targa 4
911 Targa 4
911 Targa 4
Výkon272 kW (370 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.7 s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba8.9 l
Emise CO2206 g/km
Cena3 280 000 Kč včetně DPH
911 Targa 4S
911 Targa 4S
911 Targa 4S
Výkon309 kW (420 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.4 s
Maximální rychlost303 km/h
Kombinovaná spotřeba9.0 l
Emise CO2208 g/km
Cena3 680 000 Kč včetně DPH
911 Targa 4 GTS
911 Targa 4 GTS
911 Targa 4 GTS
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4.1 s
Maximální rychlost308 km/h
Kombinovaná spotřeba9.7 l
Emise CO2220 g/km
Cena4 030 000 Kč včetně DPH
911 Turbo
911 Turbo
911 Turbo
Výkon397 kW (540 PS) při 6 400 1/min
0 - 100 kmh3 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost320 km/h
Kombinovaná spotřeba9,1 l
Emise CO2212 g/km
Cena4 880 000 Kč včetně DPH
911 Turbo S
911 Turbo S
911 Turbo S
Výkon427 kW (580 PS) při 6 750 1/min
0 - 100 kmh2,9 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost330 km/h
Kombinovaná spotřeba9,1 l
Emise CO2212 g/km
Cena5 650 000 Kč včetně DPH
911 Turbo Cabriolet
911 Turbo Cabriolet
911 Turbo Cabriolet
Výkon397 kW (540 PS) při 6 400 1/min
0 - 100 kmh3,1 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost320 km/h
Kombinovaná spotřeba9,3 l
Emise CO2216 g/km
Cena5 240 000 Kč včetně DPH
911 Turbo S Cabriolet
911 Turbo S Cabriolet
911 Turbo S Cabriolet
Výkon427 kW (580 PS) při 6 750 1/min
0 - 100 kmh3 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost330 km/h
Kombinovaná spotřeba9,3 l
Emise CO2216 g/km
Cena6 020 000 Kč včetně DPH
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon368 kW (500 PS) při 8 250 1/min
0 - 100 kmh3.9 s
Maximální rychlost320 km/h
Kombinovaná spotřeba12.9 l
Emise CO2290 g/km
Cena4 250 000 Kč včetně DPH
911 GT3 RS
911 GT3 RS
911 GT3 RS
Výkon383 kW (520 PS)
0 - 100 kmh3,2 s
Maximální rychlost312 km/h
Kombinovaná spotřeba12,8 l
Emise CO2291 g/km
Cena5 109 367 Kč včetně DPH
Nová 911 GT2 RS
Nová 911 GT2 RS
Nová 911 GT2 RS
Výkon515 kW (700 PS) při 7 000 1/min
0 - 100 kmh2,8 s
Maximální rychlost340 km/h
Kombinovaná spotřeba11,8 l
Emise CO2269 g/km
Cena7 667 250 Kč včetně DPH
Panamera
Nová Panamera
Nová Panamera
Nová Panamera
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,7 (5,5 Sport Chrono Package) s
Maximální rychlost264 km/h
Kombinovaná spotřeba7,6 - 7,5 l
Emise CO2173 - 171 g/km
Cena2 510 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4
Nová Panamera 4
Nová Panamera 4
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,5 (5,3 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost262 km/h
Kombinovaná spotřeba7,8 - 7,7 l
Emise CO2177 - 175 g/km
Cena2 620 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4 Executive
Nová Panamera 4 Executive
Nová Panamera 4 Executive
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,6 (5,4 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost262 km/h
Kombinovaná spotřeba7,9 - 7,8 l
Emise CO2180 - 178 g/km
Cena2 890 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4 Sport Turismo
Nová Panamera 4 Sport Turismo
Nová Panamera 4 Sport Turismo
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5.5 (5.3 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost259 km/h
Kombinovaná spotřeba7.9 - 7.8 l
Emise CO2180 - 178 g/km
Cena2 730 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4S
Nová Panamera 4S
Nová Panamera 4S
Výkon324 kW (440 PS) při 5 650 - 6 600 1/min
0 - 100 kmh4,4 (4,2 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba8,2 - 8,1 l
Emise CO2186 - 184 g/km
Cena3 180 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4S Executive
Nová Panamera 4S Executive
Nová Panamera 4S Executive
Výkon324 kW (440 PS) při 5 650 - 6 600 1/min
0 - 100 kmh4,5 (4,3 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba8,3 - 8,2 l
Emise CO2189 - 187 g/km
Cena3 550 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4S Sport Turismo
Nová Panamera 4S Sport Turismo
Nová Panamera 4S Sport Turismo
Výkon324 kW (440 PS) při 5 650 - 6 600 1/min
0 - 100 kmh4.4 (4.2 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost286 km/h
Kombinovaná spotřeba8.3 - 8.2 l
Emise CO2189 - 187 g/km
Cena3 350 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4 E-Hybrid
Nová Panamera 4 E-Hybrid
Nová Panamera 4 E-Hybrid
Výkon340 kW (462 PS) při 6.000 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost278 km/h
Kombinovaná spotřeba2,5 l
Emise CO256 g/km
Cena3 020 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4 E-Hybrid Executive
Nová Panamera 4 E-Hybrid Executive
Nová Panamera 4 E-Hybrid Executive
Výkon340 kW (462 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4,7 s
Maximální rychlost278 km/h
Kombinovaná spotřeba2,5 l
Emise CO256 g/km
Cena3 220 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Nová Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Nová Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Výkon340 kW (462 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4.6 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba2.5 l
Emise CO256 g/km
Cena3 130 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera Turbo
Nová Panamera Turbo
Nová Panamera Turbo
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3,8 (3,6 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost306 km/h
Kombinovaná spotřeba9,4 - 9,3 l
Emise CO2214 - 212 g/km
Cena4 280 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera Turbo Executive
Nová Panamera Turbo Executive
Nová Panamera Turbo Executive
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3,9 (3,7 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost306 km/h
Kombinovaná spotřeba9,5 - 9,4 l
Emise CO2217 - 215 g/km
Cena4 640 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera Turbo Sport Turismo
Nová Panamera Turbo Sport Turismo
Nová Panamera Turbo Sport Turismo
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3.8 (3.6 s Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost304 km/h
Kombinovaná spotřeba9.5 - 9.4 l
Emise CO2217 - 215 g/km
Cena4 410 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid
Výkon500 kW (680 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3.4 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba2.9 l
Emise CO266 g/km
Cena5 160 000 Kč včetně DPH
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Výkon500 kW (680 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3.5 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba2.9 l
Emise CO266 g/km
Cena5 520 000 Kč včetně DPH
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Výkon500 kW (680 PS)
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba3,0 l
Emise CO269 g/km
Cena4 924 773 Kč včetně DPH
Panamera GTS
Panamera GTS
Panamera GTS
Výkon338 kW (460 PS)
0 - 100 kmh4,1 s
Maximální rychlost292 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 l
Emise CO2235 g/km
Cena3 655 889 Kč včetně DPH
Panamera GTS Sport Turismo
Panamera GTS Sport Turismo
Panamera GTS Sport Turismo
Výkon338 kW (460 PS)
0 - 100 kmh4,1 s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba10,6 l
Emise CO2242 g/km
Cena3 731 279 Kč včetně DPH
Macan
Nový Macan
Nový Macan
Nový Macan
Výkon180 kW (245 PS) při 5 000 - 6 750 1/min
0 - 100 kmh6,7 s
Maximální rychlost225 km/h
Kombinovaná spotřeba8,1 l
Emise CO2185 g/km
Cena1 591 850 Kč včetně DPH
Macan
Macan
Macan
Výkon185 kW (252 PS) při 5 000 - 6 800 1/min
0 - 100 kmh6,7 (6,5 Sport Chrono Package) s
Maximální rychlost229 km/h
Kombinovaná spotřeba7,4 - 7,2 l
Emise CO2172 - 167 g/km
Cena1 590 000 Kč včetně DPH
Macan S
Macan S
Macan S
Výkon250 kW (340 PS) při 5 500 - 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,4 s
Maximální rychlost254 km/h
Kombinovaná spotřeba9,0 - 8,7 l
Emise CO2212 - 204 g/km
Cena1 750 000 Kč včetně DPH
Macan GTS
Macan GTS
Macan GTS
Výkon265 kW (360 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh5,2 (5,0 Sport Chrono Package) s
Maximální rychlost256 km/h
Kombinovaná spotřeba9,2 - 8,8 l
Emise CO2215 - 207 g/km
Cena2 080 000 Kč včetně DPH
Macan Turbo
Macan Turbo
Macan Turbo
Výkon294 kW (400 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4,8 s
Maximální rychlost266 km/h
Kombinovaná spotřeba9,2 - 8,9 l
Emise CO2216 - 208 g/km
Cena2 370 000 Kč včetně DPH
Macan Turbo Exclusive Performance Edition
Macan Turbo Exclusive Performance Edition
Macan Turbo Exclusive Performance Edition
Výkon324 kW (440 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4,4 s
Maximální rychlost272 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,5 l
Emise CO2224 - 219 g/km
Cena2 420 656 Kč včetně DPH
Cayenne
Nový Cayenne
Nový Cayenne
Nový Cayenne
Výkon250 kW (340 PS)
0 - 100 kmh6,2 s
Maximální rychlost245 km/h
Kombinovaná spotřeba9,4 - 9 l
Emise CO2213 - 205 g/km
Cena1 986 771 Kč včetně DPH
Nový Cayenne S
Nový Cayenne S
Nový Cayenne S
Výkon324 kW (440 PS)
0 - 100 kmh5,2 s
Maximální rychlost265 km/h
Kombinovaná spotřeba9,4 - 9 l
Emise CO2213 - 205 g/km
Cena2 434 408 Kč včetně DPH
Nový Cayenne Turbo
Nový Cayenne Turbo
Nový Cayenne Turbo
Výkon404 kW (550 PS)
0 - 100 kmh4,1 (3,9 s výkonným startem) s
Maximální rychlost286 km/h
Kombinovaná spotřeba11, 9 - 11,7 l
Emise CO2272 - 267 g/km
Cena3 644 675 Kč včetně DPH
Cayenne E-Hybrid
Cayenne E-Hybrid
Cayenne E-Hybrid
Výkon340 kW (462 PS)
0 - 100 kmh5,0 s
Maximální rychlost253 km/h
Kombinovaná spotřeba3,4 - 3,2 l
Emise CO278 - 72 g/km
Cena2 399 757 Kč včetně DPH

Tiskové zprávy

Aktuální tiskové zprávy

Porsche dosáhlo na Nürburgringu senzačního času s hybridním závodním prototypem

Rekord Tima Bernharda s vozem Porsche 919 Hybrid Evo na Severní smyčce – všechny podrobnosti

V pátek 29. června ráno absolvoval Timo Bernhard (D) Severní smyčku Nürburgringu o délce 20,832 kilometru za 5 minut a 19,55 sekundy. To představuje průměrnou rychlost 233,8 km/h na závodním okruhu, který je závodními jezdci, inženýry i fanoušky respektován jako nejnáročnější na světě. Bernhard překonal s vozem Porsche 919 Hybrid Evo dosavadní rekordní čas na kolo, stanovený Steffanem Bellofem, o 51,58 sekundy.

Bellofův rekordní čas 6:11.13 minuty zůstal nepřekonán 35 let a 31 dnů. Německý jezdec z Gießenu, který tragicky zahynul v roce 1985 ve Spa-Francorchamps, patřil mezi nejtalentovanější závodní jezdce své doby. Rekord stanovil 28. května 1983 za volantem závodního vozu Rothmans Porsche 956 C o výkonu 620 k během tréninku na 1000km vytrvalostní závod WEC. I jeho průměrná rychlost byla více než 200 km/h.

Timo Bernhard, pětinásobný celkový vítěz 24h závodu na Nürburgringu, dvojnásobný celkový vítěz závodu 24 h Le Mans a stávající mistr světa ve vytrvalostních závodech s vozem Porsche 919 Hybrid, vystupoval z těsného kokpitu prototypu pro Le Mans naplněn hrdostí a radostí. „Je to skvělý okamžik pro mě i celý tým – třešnička na dortu programu 919. Evo bylo perfektně připraveno a já jsem v tomto kole vydal ze sebe to nejlepší. Díky aerodynamickému přítlaku jsem mohl jet na plný plyn i v úsecích, kde bych to vůbec nečekal. Severní smyčku znám hodně dobře. Ale dnes jsem ji poznal z úplně jiného úhlu,“ řekl 37letý jezdec z obce Bruchmühlbach-Miesau v německém okrese Saarpfalz, který je obrovským obdivovatelem Stefana Bellofa. V roce 2015, 30. výročí Bellofovy smrtelné nehody, závodil Timo v 6h závodě ve Spa-Francorchamps, podniku mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship), s přílbou ve slavném černo-červeno-zlatém designu hvězdy motoristického sportu 80. let. „Stefan Bellof je a zůstává pro mě velikánem,“ zdůrazňuje. „Po dnešní jízdě mám ještě větší respekt k jeho výkonu, jehož dosáhl s tehdejší technikou.“

Dnešní úspěch je již druhým traťovým rekordem na kontě závodního vozu Porsche 919 Hybrid Evo. Neel Jani zajel s dramaticky zdokonalenou verzí trojnásobného vítěze v Le Mans 9. dubna letošního roku ve Spa rychlejší čas než vůz Formule 1. Čtyřiatřicetiletý tovární jezdec Porsche ze Švýcarska – celkový vítěz v Le Mans a mistr světa ve vytrvalostních závodech z roku 2016 – dosáhl na závodním okruhu Velkých cen v belgických Ardénách o délce 7,004 kilometru času 1:41,770 minuty. Předchozí traťový rekord Lewise Hamiltona z kvalifikace v roce 2017 překonal o 0,783 sekundy. Britský jezdec Mercedesu si zajistil první místo na startu Velké ceny Belgie časem 1:42,553 minuty.

Verze Evo závodního prototypu Porsche 919 Hybrid vychází z vozu, který se stal celkovým vítězem závodu 24 h Le Mans a v letech 2015, 2016 a 2017 získal titul mistra světa ve vytrvalostních závodech (FIA WEC). Během zimy byl zbaven některých omezujících úprav, vyžadovaných dosud předpisy. Nejvyšší výkon hybridního systému tak vzrostl až na 1160 k. Evo má hmotnost pouhých 849 kilogramů a jeho optimalizovaná (a nyní aktivní) aerodynamika vytváří o více než 50 procent vyšší přítlak v porovnání s verzí WEC. Nejvyšší rychlost na Nürburgringu byla 369,4 km/h.

Vedoucí týmu LMP Andreas Seidl k tomu poznamenal: „Jako závodní tým neustále hledáme výzvy, které nutí vůz, jezdce i tým pracovat na limitu. Dobytí ‚Zeleného pekla‘ bylo bezesporu takovou výzvou. Od zimy jsme se na tento úkol připravovali společně s naším partnerem pro pneumatiky, společností Michelin – s největší pečlivostí a s obrovským respektem před tímto závodním okruhem. Dnes jsme ukázali celý potenciál závodního vozu 919 Evo. Blahopřeji Timovi k jeho senzační jízdě. Timo byl jako jezdec s rekordním počtem vítězství na Nürburgringu logickým adeptem pro tento úkol. Na tomto okruhu je nezbytné za všech okolností udržovat v rovnováze agresivitu s opatrností. Bezpečnost je nejvyšší prioritou. V tomto ohledu bych také rád poděkoval týmu závodního okruhu Nürburgring. Porsche udržuje dlouhodobý a hluboký vztah s ‚Ringem‘. Pokusy o rekord by nebyly možné bez velmi profesionální podpory pracovníků závodního okruhu.“

Fritz Enzinger, viceprezident LMP1, k tomu dodal: „Velký dík patří našemu vývojovému týmu ve Weissachu a týmu techniků na okruhu, kteří zajistili svou soustředěnou prací bezpečnost během tohoto úspěšného pokusu o rekord. Je fantastické, čeho všeho náš tým dosáhl během čtyř let v mistrovství světa vytrvalostních závodů. V letech 2015 až 2017 tři celková vítězství v Le Mans a tři tituly mistra světa v hodnoceních jezdců a konstruktérů. Pro nikoho nebude snadné to zopakovat. Tribute Tour je naší vzpomínkou na tyto roky. Nechtěli jsme, aby nejinovativnější závodní vůz své doby zmizel bez povšimnutí v muzeu. Díky podpoře našich partnerů jsme dokázali vyvinout verzi Evo závodního vozu Porsche 919 Hybrid pro pokusy o rekord.“

Bez omezení na cestě k rekordu

Technické předpisy FIA pro WEC a Le Mans, představené v roce 2014, úspěšně zajistily vyrovnanou konkurenci mezi koncepčně velmi odlišnými hybridními prototypy pro Le Mans (LMP1), nasazované značkami Audi, Porsche a Toyota.

Základem pro přípravu rekordního vozu 919 Evo byl automobil ověnčený titulem mistra světa z roku 2017. Jeho konstrukci doplnily také plody vývoje, které byly připraveny pro WEC 2018, ale nikdy se závodního nasazení nedočkaly kvůli ukončení účasti značky Porsche v tomto závodním seriálu na konci roku 2017. Navíc bylo realizováno několik aerodynamických úprav.

Celý hardware poháněcího ústrojí závodního vozu Porsche 919 Hybrid Evo zůstal beze změn. Prototyp 919 je poháněn kompaktním dvoulitrovým motorem V4, přeplňovaným turbodmychadlem, a dvěma rekuperačními systémy, které využívají kinetickou energii získávanou zpět na přední nápravě v kombinaci s energií výfukových plynů. Spalovací motor pohání zadní nápravu, zatímco elektromotor podporuje akceleraci pohonem přední nápravy, takže vůz zrychluje s pohonem všech kol. Zároveň získává zpět energii z výfukových plynů, která by byla jinak bez užitku vypuštěna do atmosféry. Elektrická energie, získávaná rekuperací z předních brzd a výfukové soustavy, se přechodně ukládá do kapalinou chlazených lithium-iontových akumulátorů.

Předpisy WEC, regulující hospodárnost, omezovaly množství spotřebované energie z paliva na kolo měřením průtoku paliva. Výkon spalovacího motoru V4 se tehdy pohyboval kolem hranice 500 k. Verze Evo, osvobozená od těchto omezení a vybavená aktualizovaným softwarem, avšak spalující běžné závodní palivo (E20 s obsahem 20 procent bioetanolu), dosahuje výkonu 720 k.

Systémy hybridní soustavy pracovaly hluboko pod svým potenciálem, protože předpisy omezovaly také množství využitelné energie z obou rekuperačních systémů (v MJ na kolo). S možností využívat maximální podporu elektrické části hybridního systému byl výkon elektromotoru zvýšen o deset procent z 400 na 440 k.

Inženýři zbavili svazujících předpisů také aerodynamiku závodního vozu 919 Evo. Nová, větší přední část difuzoru nyní vyvažuje nový a velmi rozměrný zadní spoiler, přičemž oba aerodynamické prvky mají aktivně ovládané systémy pro snižování aerodynamického odporu vzduchu. Hydraulicky ovládané systémy upravují odtokovou hranu přední části difuzoru a otvírají prostor mezi hlavní plochou zadního spoileru a klapkou, aby se snížil aerodynamický odpor vzduchu. Na spodní části vozu Evo byly optimalizovány otočné klapky a podlaha. Boční prahy s neměnnou výškou vylepšují aerodynamické vlastnosti s maximální efektivitou. Úpravy aerodynamiky zvýšily přítlak o 53 procent a účinnost o 66 procent (v porovnání s vozem z roku 2017 pro kvalifikaci do závodu WEC ve Spa).

Výkonový potenciál verze Evo rozšířila také brzdová soustava „brake-by-wire“ na všech čtyřech kolech s elektronickým přenosem signálu z brzdového pedálu, která umožnila ještě dynamičtější řízení míry otáčení vozidla kolem svislé osy. Řízení s posilovačem bylo navíc přizpůsobeno vyššímu zatížení a lichoběžníkové závěsy předních a zadních kol byly vyztuženy.

V porovnání s vozem v konvenční závodní úpravě byla hmotnost vozu bez provozních kapalin snížena o 39 kilogramů na 849 kilogramů. Toho bylo dosaženo demontáží klimatizace, stěrače čelního okna, několika senzorů, elektronických zařízení pro kontrolu během závodu, systémů osvětlení a systému pneumatického zvedáku. Michelin vyvinul pro 919 Evo pneumatiky se speciální směsí, která disponuje větší přilnavostí než pneumatiky závodního vozu Formule 1.

„919 Tribute Tour“ pokračuje

Pokus na Severní smyčce uzavírá období „honby za rekordy“ s vozem Porsche 919 Hybrid Evo. Vrcholného atleta čeká ještě několik dalších představení s umírněnějšími rychlostmi:

  • 6. a 7. července: VW Fun Cup Spa-Francorchamps (BE)
  • 12. až 15. července: Festival rychlosti v Goodwoodu (GB)
  • 2. září: Festival Porsche v Brands Hatch (GB)
  • 26. až 29. září: Porsche Rennsport Reunion Laguna Seca (Kalifornie, USA)

Technické údaje závodního vozu Porsche 919 Hybrid Evo – (919 Hybrid WEC)

 

Nosná skořepinová konstrukce: 

  • Skelet z uhlíkového kompozitu s voštinovou střední částí z hliníku.  Uzavřený prostor pro jezdce.

 

Spalovací motor:                            

  • Motor V4 (řady válců svírají úhel 90 stupňů), přeplňovaný turbodmychadlem, 4 ventily na válec, DOHC, 1 turbodmychadlo Garrett, přímé vstřikování benzinu, hliníkový blok válců s nosnou funkcí, mazání se suchou klikovou skříní
  • Max. otáčky motoru: cca 9000 min-1

Elektronická řídicí jednotka:         

  • Bosch MS5

Zdvihový objem:                             

  • 2000 cm3 (motor V4)

Výkon:                                              

  • Spalovací motor:     720 k, zadní náprava (< 500 k)

MGU:                        

  • 440 k, přední náprava (> 400 k)

Hybridní systém:                           

  •   Systém KERS s jednotkou elektromotoru a generátoru MGU (Motor Generator Unit), uložený na přední nápravě; systém ERS pro rekuperaci energie z výfukových plynů. Ukládání elektrické energie do kapalinou chlazených lithium-iontových akumulátorů s články společnosti A123 Systems

 

Převodné ústrojí:                           

  •   Pohon zadních kol, protiprokluzový systém (ASR), krátkodobý pohon všech kol při podpoře akcelerace prostřednictvím elektromotoru na přední nápravě, hydraulicky ovládaná 7stupňová sekvenční závodní převodovka

Podvozek:                                 

  •        Nezávislé zavěšení předních a zadních kol, systém pushrod s horizontálním uložením nastavitelných tlumičů a vinutých pružin s pákovým převodem pohybu zavěšení kol, systém Pitch Link s aktivně řízenou stabilizací náklonu karoserie (verze 919 WEC bez aktivně řízené stabilizace náklonu karoserie)

Brzdová soustava:                         

  • Brzdová soustava „brake-by-wire“ s elektronickým přenosem signálu z brzdového pedálu pro všechna 4 kola (brzdová soustava „brake-by-wire“ zvlášť pro přední kola a pro zadní kola), jednodílné brzdové třmeny z lehké slitiny, brzdové kotouče s uhlíkovými vlákny s vnitřním chlazením vpředu a vzadu.
  • Variabilní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola pro optimalizaci chování vozidla (variabilní rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu)

 

Kola a pneumatiky:                        

  • Kovaná kola z hořčíkové slitiny od společnosti BBS; pneumatiky Michelin Radial, vpředu i vzadu: 310/710-18

 

Hmotnost:                                        

  • 849 kg (888 kg včetně jezdce)

Vnější délka:                                 

  •    5078 mm (4650 mm)

Vnější šířka:                                  

  •    1900 mm

Vnější výška:                                 

  •    1050 mm

Objem palivové nádrže:               

  •   62,3 litru

 

 

Poznámka: Na portále https://presse.porsche.de jsou volně přístupné texty, fotografie a videa k programu 919 Tribute. Twitterový účet LMP1 @Porsche_Team zveřejňuje informace, fotografie a videa. Více informací je k dispozici na www.porsche.com/motorsport/919tribute. Další podklady získáte na portále www.newsroom.porsche.com. Zprávy ve formátu videa naleznete na www.vimeo.com/porschenewsroom.

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

02.07.2018