DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Archiv 2016

Nová Panamera udává směr i ve výrobě

Inovativní a udržitelná výroba v závodě společnosti Porsche v Lipsku

Inovativní techniky spojů, kombinace mnoha materiálů a rozsáhlé využití hliníku: nová hala na výrobu karoserií v lipském závodě společnosti Porsche je jednou z nejmodernějších a nejinovativnějších v celém automobilovém průmyslu.

Každou směnu zde 475 robotů a zhruba 200 zaměstnanců vyrábí vozy Panamera nové generace s využitím flexibilní standardní modulární platformy (MSB), která se na čisté hodnotě produkce podílí více než 90 procenty. Konstruktéři přitom cíleně využívají materiály s těmi nejlepšími vlastnostmi. Proto je kompletní vnější plášť nové Panamery vyroben výlučně z hliníku. „Celkem činí podíl hliníku na karoserii 45 procent. To vyžaduje maximální kompetenci v oblasti obrábění a povrchových úprav“, vysvětluje Christoph Beerhalter, vedoucí výroby karoserií ze standardních modulárních systémů v lipském závodě Porsche. 

Porsche však nestanoví normy jen využíváním vysokého podílu hliníku, ale i svými výrobními technologiemi. Karoserie vzniká mechanickým a termickým spojováním přibližně 430 součástek. Přitom se uplatňují nejnovější technologie: oproti Macanu má nová Panamera například jen poloviční počet svarů. Naopak karoserie obsahuje mimo jiné 600 šroubových spojů vytvořených pomocí termického vrtání. Při této technologii samořezné šrouby samy vytvářejí závity a tím optimálně spojují ocel a hliník. Vedle toho se uplatňují i samostřižné nýty, laserové svařování hliníku a klinčování, tedy spojování plechů zastudena pomocí tlaku. Další zvláštností v oblasti technologie spojů je spojování bočních stěn karoserie falcováním. „U tvarových spojů lehké hliníkové boční stěny s vysoce pevnými plechy konstrukce karoserie kombinujeme drážkování s lepením“, dodává Beerhalter. V každém voze je celkem více než 200 metrů lepených spojů.

Závod společnosti Porsche v Lipsku není jen jednou z nejinovativnějších, ale i nejekologičtějších továren na světě. Udržitelné využívání zdrojů hrálo ústřední roli i při nedávném rozšiřování závodu. Porsche v nové hale na výrobu karoserií upustilo od aplikace stlačeného vzduchu a cíleně využívá energeticky účinnější spojovací technologie. Fotovoltaické zařízení umístěné na střeše haly pokrývá značnou část její spotřeby elektrické energie. Porsche se zaměřuje na udržitelnost i v dalších oblastech výroby. Proto byla již v roce 2013 vybavena fotovoltaickými moduly i hala pro výrobu modelu Macan. Spotřebu elektrické energie v této hale snižuje rovněž moderní technologie chlazení robotických svářecích kleští, a to o více než 365.000 kWh ročně. V lakovně snižuje spotřebu energie filtr na kamenný prach v porovnání se systémem na vodní bázi o 60 procent. 

Od uvedení Panamery na trh v roce 2009 byly karoserie vyráběny a lakovány v továrně Volkswagenu v Hannoveru a následně převáženy do Lipska, kde byly montovány. Výroba Panamery nové generace bude nyní plně probíhat v Lipsku. Od roku 2013 se v lipském závodě kompletně vyrábí i Macan. Kvalitu lipských modelů potvrzují i studie, například průzkum provedený institutem pro výzkum veřejného mínění J. D. Power. V něm se Macan po svém uvedení na trh v roce 2014 umístil hned na první příčce ve své kategorii a nejlepší známku obdržel i v roce 2015. Rozšíření závodu Porsche pro kompletní výrobu Panamery za zhruba 500 milionů euro je již čtvrté v pořadí. Za necelé dva roky vznikla mimo jiné nová hala pro výrobu karoserií o ploše přibližně 60.000 m2. Výroba Panamery nové generace přinesla 600 nových pracovních míst. Doposud investoval výrobce sportovních vozů do rozvoje lipského závodu celkem zhruba 1,3 miliard euro.

 

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

26.10.2016