DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Archiv 2015

Domácí závod pro značku Porsche, vítěze závodu 24 hodin Le Mans – pozornost zaměřena na zisk pohárových bodů

Porsche vůbec poprvé představí své závodní monoposty 919 Hybrid na domácí půdě. Ve dnech 28. až 30. srpna se na okruhu Nürburgring uskuteční čtvrtý z osmi vytrvalostních závodů FIA World Endurance Championship. Šestihodinový závod v pohoří Eifel je prvním podnikem WEC na německém území od jeho založení v roce 2012. Značka Porsche do závodního pole, čítajícího 31 vozů, nasadí dva ze svých monopostů Porsche 919 Hybrid, které pojedou v nejvýkonnější kategorii LMP1. Pojízdné výzkumné laboratoře pro závodní stroje budoucnosti pohání zážehový přeplňovaný maloobjemový 2litrový čtyřválec do V a elektromotor, který čerpá energii ze dvou rekuperačních systémů (rekuperace kinetické energie na přední nápravě a tepelná energie výfukových plynů). Tato unikátní a průlomová pohonná jednotka dočasně proměňuje 919 Hybrid na automobil s pohonem všech kol, jehož výkon dosahuje hodnoty přibližně 1000 koňských sil.

Po dvou odjetých šestihodinových závodech v Silverstone (Velká Británie) a Spa (Belgie) vyhrálo Porsche 919 Hybrid 14. června závod 24 hodin Le Mans. Bylo to 17. celkové vítězství pro značku Porsche v tomto vytrvalostním závodě – žádné jiné automobilce se takový úspěch doposud nepodařil. Pro vítězné piloty – Earla Bambera (Nový Zéland), Nica Hülkenberga (Německo) a Nicka Tandyho (Velká Británie) šlo o poslední závod v 919 Hybrid, přinejmenším pro tuto závodní sezónu, jelikož Porsche třetí prototyp do zbývajících podniků Světového šampionátu nenasadí. Nicméně vítězný vůz bude vystaven na pěší zóně okruhu Nürburgring a přítomní budou také piloti. Earl Bamber pojede s Porsche 911 RSR ve třídě GTE Am a Nick Tandy usedne za volant monopostu Oreca 05 v kategorii LMP2, zatímco Nico Hülkenberg se ukáže jako host týmu.

Na závodním okruhu se objeví dosavadní jezdecká sestava týmu Porsche. Vůz číslo 17 budou sdílet Timo Bernhard (Německo), Brendon Hartley (Nový Zéland) a Mark Webber (Austrálie). Tito tři piloti dojeli v závodě Le Mans na druhém místě a pro Porsche zajistili první dvě místa v cíli. Sesterský vůz číslo 18 bude v rukou vítězného tria vůbec prvního závodu pro model 919, který se jel jako finále sezony 2014 v Brazílii. Romain Dumas (Francie), Neel Jani (Švýcarsko) a Marc Lieb (Německo) se rovněž představili na letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.  

Porsche 919 Hybrid získalo kromě dvou vítězných závodů (Interlagos 2014, Le Mans 2015) dalších devět pódiových umístění – čtyři druhá místa a pět třetích. Vůz se od začátku sezony 2014 zúčastnil celkově jedenácti závodů a v sedmi z nich odstartoval z pole position. V každém odjetém závodě dosavadního ročníku startoval model 919 vždy z prvního místa. Ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans tým Porsche dokonce obsadil na startovním roštu první tří pozice. Po třech závodech z osmi, a s dvojitým bodovým ziskem za první a druhé místo v Le Mans, je Porsche se 140 body první před druhým Audi (124 bodů) a Toyotou (71 bodů) ve vedení průběžného pořadí poháru konstruktérů. V pořadí jezdců je posádka Dumas/Jani/Lieb na čtvrtém místě, Bernhard/Hartley/Webber hned za ní na místě pátém.

Poté, co se tři 919 objevily v Le Mans ve třech různých barevných provedeních, jsou dva závodní monoposty opět bílé. A nejde jen o vizuální změnu – okolo 80 % kapotáže je zcela nových. Aerodynamický paket pro vysoký přítlak nahradil nízkopřítlakovou konfiguraci určenou pro Le Mans.

Ohlasy před závodem:

Fritz Enzinger, viceprezident LMP1: „Velmi se těšíme na domácí závod na okruhu Nürburgring. Šampionát WEC na sebe přebírá bohaté dědictví závodů na 1000 kilometrů, v němž bylo Porsche tak úspěšné, a na okruhu se potkáme s mnoha fanoušky a zaměstnanci automobilky Porsche. Značka a Ring jsou spolu úzce spjaty, a to proto, že sousední Severní smyčka je stále ultimativním testovacím okruhem pro silniční sportovní automobily. Poté, co jsme získali první a druhé místo v Le Mans, se soustředíme na body do světového šampionátu.“

Alexander Hitzinger, technický ředitel LMP1: „Pro model 919 byla nejvyšší prioritou příprava na Le Mans. Aerodynamický paket, se kterým jsme začínali sezonu v Silverstone, byl cíleným kompromisem na naší cestě k závodu 24 hodin Le Mans. Pouze tehdy, když se nám podařilo docílit optimálního nastavení, jsme se pustili do vývoje aeropaketu s vyšším přítlakem pro další závody. Toto nastavení jsme původně testovali od 18. do 20. srpna na okruhu Catalunya nedaleko Barcelony a poprvé ho předvedeme v závodě na okruhu Nürburgring.“

Andreas Seidl, šéf týmu: „Týdny po Le Mans jsme využili pro vývoj technický vývoj, například na implementaci některých strukturálních změn, které jsme měli v plánu. Tým pracoval celé měsíce na úplné maximum. Díky dodatečné pracovní síle, kterou jsme najali na přípravu a provozování třetího monopostu ve Spa a Le Mans, se nám nyní podařilo ustanovit kompletní testovací tým. Tím bychom do určité míry měli ulevit naší posádce ve zbytku závodní sezóny. Zbývá odjet ještě pět šestihodinových závodů, ve kterých se hodláme poprat o každičký pohárový bod.”

Piloti Porsche 919 Hybrid číslo 17:

Timo Bernhard (34, Německo): „S okruhem Nürburgring mám jednoznačně úzké vazby. Za prvé proto, že se nachází v blízkosti mého domova, a za druhé také proto, že jsem zde zažil velký úspěch. Každé z pěti celkových vítězství ve 24hodinových závodech, která jsem zde získal, byla pro mě stěžejní. V pohoří Eifel se mi z nějakého důvodu dost často daří. V sezóně 2000/2001 jsem jel čtyři závody poháru Carrera Cup – a tři z nich vyhrál z pole position. Na okruhu je několik náročných zatáček odkloněných ven. Musíte pečlivě promyslet, jak do nich najedete. A to mám rád. Jsem si jist, že domácí závod bude velkou událostí.“

Brendon Hartley (25, Nový Zéland): „Pro zbytek sezóny máme vysoká očekávání a naše cíle se jasně soustředí na Světový šampionát. Na okruhu Nürburgring jsme úspěšně absolvovali testy a kluci a holky ve Weissachu usilovně pracovali na vylepšení pro tento závod. Já osobně okruh Nürburgring miluji a vzhledem k tomu, že Mark zde přesvědčivým způsobem vyhrál Velkou cenu F1 a Timo má příjemné vzpomínky na svých pět vítězství ve 24hodinových závodech na Severní smyčce, si myslím, že je fér přiznat, že jsme všichni natěšení a sršíme sebevědomím. Jsem také přesvědčen, že na domácí podnik se přijde podívat mnoho fanoušků Porsche.” 

Mark Webber (38, Austrálie): „Vždy jsem miloval podniky F1 na Nürburgringu. V roce 2009 jsem tu vyhrál svou první Velkou cenu, což byl pro mě samozřejmě obrovský úspěch. Nürburgring má svůj charakter, včetně několika zajímavých míst se změnami sklonu a obrubníků ze staré školy. Nejlepší sekcí jsou zatáčky 5 a 6, kde rychlá levá přechází v utáhlou pravou. Bude zajímavé se těmito zatáčkami prohnat v 919 Hybrid a jeho chování srovnat s monopostem F1. Počasí v pohoří Eifel je často nepředvídatelné a vy musíte být neustále ve střehu. Rychle se měnící podmínky vyžadují rychlé reakce na nastalé změny. Taky jde o domácí okruh Porsche a myslím si, že tým zde bude mít skvělou podporu. Zdejší fanoušci byli vždy hodně zapálení do motorsportu a v kempech okolo okruhu se pořád něco děje.“

Piloti Porsche 919 Hybrid číslo 18

Romain Dumas (37, Francie): „Velmi se těším na to, až po dlouhé době opět usednu za volant 919. Ovšem okruh s množstvím zatáček a menším počtem rovinek pro nás nebude ničím lehkým. Ale věřím, že s novým aeropaketem s vyšším přítlakem budeme schopni čelit silné konkurenci. Po tak náročném závodě, jakým bylo Le Mans, kde jsme měli problémy s vyvážením, je parta z vozu číslo 18 lačná po dobrých výsledcích, kterých jsme dosahovali na začátku sezóny.“

Neel Jani (31, Švýcarsko): „Před čtrnácti lety, to mi bylo pouze sedmnáct, jsem na okruhu Nürburgring jel svůj první závod a od té doby se sem opakovaně vracím. Pro region Eifel je poměrně typické, že během testování na konci července panuje chladné počasí a občas zaprší. Uvidíme, v jakém duchu proběhne závod. Je jisté, že 919 bude dobře připravena a naše číslo 18 chce odplatu za nepovedený závod v Le Mans. Před tímto nepříliš úspěšným 24hodinovým závodem, v němž jsme startovali z první pozice, jsme odjeli dva dobré závody. Chceme se poprat o titul.“

Marc Lieb (35, Německo): „Vytrvalostního závodu WEC na okruhu Nürburgring se opravdu nemůžu dočkat. Tenhle okruh má obrovskou tradici a pro mě prostě do kalendáře Světového poháru patří. Mám ho velmi rád a absolvoval jsem tu úspěšné testy. Bude to vzrušující závod, protože předjíždět tady pomalejší vozy je relativně obtížné. Na okruhu je hodně zatáček, ale téměř žádná rovinka na předjíždění. Osobně jsem s Nürburgringem velmi úzce spjat. Ať už jde o 24hodinovku nebo vývoj vozu – tenhle okruh hraje v mé profesní kariéře u Porsche velkou roli.”

Fakta a čísla:

  • Porsche a vytrvalostní závody na okruhu Nürburgring tvoří velmi úspěšný příběh. Takzvaný 1000kilometrový závod se zde během let 1953 až 2014 uskutečnil 47krát. Porsche je s 12 celkovými vítězstvími nejúspěšnější značkou – první vítězství získalo v roce 1967 a zatím poslední v roce 2010.
  • Ve 24hodinovém závodě na Severní smyčce okruhu Nürburgring značka Porsche získala jedenáct celkových vítězství, což ji řadí na druhé místo za BMW (19 vítězství). Mezi současnými piloty Porsche v kategorii LMP1 získal Timo Bernhard pět vítězných vavřínů a Romain Dumas s Markem Liebem každý po čtyřech.
  • Na 20,6 kilometru dlouhé Severní smyčce drží rekord mezi produkčními sportovními vozy Porsche 918 Spyder. Za jeho volantem seděl v říjnu roku 2013 Marc Lieb a okruh pokořil za 6 minut a 57 sekund.
  • Délka jednoho kola ve vytrvalostním závodě WEC je 5,137 km.
  • Regule vytrvalostních závodů WEC v kvalifikaci průměrují nejrychlejší kola dvou jezdců.
  • V normálním závodním režimu (bez výjezdu zpomalovacích vozů) musí Porsche 919 Hybrid tankovat palivo každých 33 kol.
  • Tankování paliva a výměna pneumatik musí být prováděné postupně, nikoliv najednou. Na výměně pneumatiky mohou současně pracovat pouze dva mechanici. To zabere daleko více času než například u monopostů F1. 
  • Jezdci se za normálních okolností střídají pouze při výměně pneumatik.
  • Sada pneumatik Michelin by měla vydržet dvě dotankování.
  • Množství energie, kterou může Porsche 919 Hybrid využít v průběhu jednoho kola, je omezena. Na okruhu Nürburgring může spotřebovat 4,67 MJ elektřiny a 1,423 kilogramu paliva.
  • Hybridní systém Porsche 919 Hybrid generuje výkon přibližně 1000 koňských sil. Přes 500 k pochází ze zážehového dvoulitrového vidlicového 4válce, zatímco elektromotor, poháněný rekuperačními systémy, poskytuje více než 400 k.
  • Porsche 919 Hybrid zrychlí z 0 na 100 km/h za 2 sekundy a během 4,5 s zrychlí z 0 na 200 km/h.
  • V nejrychlejší sekci okruhu Nürburgring dosahuje Porsche 919 Hybrid rychlosti přibližně 275 km/h.
  • Díky aerodynamickému přítlaku, a z něj vyplývající zvětšené zátěži pneumatik, se styčná plocha pneumatiky Michelin může zdvojnásobit. Za normálních okolností jsou pneumatiky široké 310 mm. 
  • Během závodu lze použít čtyři druhy pneumatik: hladké pneumatiky pro suché podmínky a hybridní pneumatiky (rovněž bez profilu, ale měkčí směs) pro střídavé podmínky, pneumatiky do vlhka a pneumatiky do mokra pro silný nebo extrémní déšť. Pneumatiky do extrémního deště dokážou z povrchu odvést každou sekundu až 120 litrů vody.
  • Porsche 919 Hybrid bylo navrženo a zkonstruováno ve vývojovém centru Porsche AG Development Centre ve Weissachu, kde pracuje 230 zaměstnanců.

 

TV:

Stanice Eurosport závod vysílá živě mezi 18:00 a 19:15 středoevropského času. 30minutový souhrn bude vysílán ve středu (2. srpna) v 10:30 na stanici Eurosport a ve čtvrtek (3. srpna) rovněž v 10:30 na stanici Eurosport.

Kalendář kategorie LMP1:

Pátek 28. srpna

12:00 – 13:30 volný trénink

15:00 – 15:30 tisková konference FIA WEC

16:30 – 18:00 volný trénink

 

Sobota 29. srpna

09:30 – 10:30 volný trénink

14:30 – 14:50 kvalifikace LMP1 & LMP2

15:00 – 15:30 tisková konference FIA WEC

18:20 – 18:50 setkání týmu se zástupci médií a pohoštění pro média

 

Neděle 30. srpna

10:45 – 11:15 autogramiáda (boxová ulička)

13:00 – 19:00 závod

19:15 – 19:45 tisková konference FIA WEC

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

25.08.2015