DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman T
718 Cayman T
718 Cayman T
Výkon220 kW (300 PS)
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba8,1 l
Emise CO2186 g/km
Cena1 698 000 Kč včetně DPH
718 Boxster T
718 Boxster T
718 Boxster T
Výkon220 kW (300 PS)
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba8,2 l
Emise CO2187 g/km
Cena1 754 000 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS
718 Boxster GTS
718 Boxster GTS
Výkon269 kW (365 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost290 km/h
Kombinovaná spotřeba9,2 l
Emise CO2210 g/km
Cena2 159 000 Kč včetně DPH
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba7,4 l
Emise CO2168 g/km
Cena1 470 000 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba8,1 l
Emise CO2184 g/km
Cena1 820 000 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS
718 Cayman GTS
718 Cayman GTS
Výkon269 kW (365 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost290 km/h
Kombinovaná spotřeba9,0 l
Emise CO2205 g/km
Cena2 100 000 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba7,4 l
Emise CO2168 g/km
Cena1 530 000 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba8,1 l
Emise CO2184 g/km
Cena1 880 000 Kč včetně DPH
Nový 718 Cayman GT4
Nový 718 Cayman GT4
Nový 718 Cayman GT4
Výkon309 kW (420 PS) při 6 800 1/min
0 - 100 kmh4,4 s
Maximální rychlost304 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2249 g/km
Cena2 619 000 Kč včetně DPH
Nový 718 Spyder
Nový 718 Spyder
Nový 718 Spyder
Výkon309 kW (420 PS) při 7 600 1/min
0 - 100 kmh4,4 s
Maximální rychlost301 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2249 g/km
Cena2 542 000 Kč včetně DPH
911
Nová 911 Carrera
Nová 911 Carrera
Nová 911 Carrera
Výkon283 kW (385 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,0 s paketem Sport Chrono s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba9,0 l
Emise CO2206 g/km
Cena2 825 000 Kč včetně DPH
Nová 911 Carrera Cabriolet
Nová 911 Carrera Cabriolet
Nová 911 Carrera Cabriolet
Výkon283 kW (385 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,2 s paketem Sport Chrono s
Maximální rychlost291 km/h
Kombinovaná spotřeba9,2 l
Emise CO2210 g/km
Cena3 209 000 Kč včetně DPH
Nová 911 Carrera S
Nová 911 Carrera S
Nová 911 Carrera S
Výkon331 kW (450 PS)
0 - 100 kmh3.5 s balíčkem Sport Chrono s
Maximální rychlost308 km/h
Kombinovaná spotřeba8.9 l
Emise CO2205 g/km
Cena3 239 000 Kč včetně DPH
Nová 911 Carrera S Cabriolet
Nová 911 Carrera S Cabriolet
Nová 911 Carrera S Cabriolet
Výkon331 kW (450 PS)
0 - 100 kmh3,9 s
Maximální rychlost306 km/h
Kombinovaná spotřeba9,1 l
Emise CO2208 g/km
Cena3 625 000 Kč včetně DPH
Nová 911 Carrera 4S
Nová 911 Carrera 4S
Nová 911 Carrera 4S
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh3.4 s balíčkem Sport Chrono s
Maximální rychlost306 km/h
Kombinovaná spotřeba9.0 l
Emise CO2206 g/km
Cena3 451 000 Kč včetně DPH
Nová 911 Carrera 4S Cabriolet
Nová 911 Carrera 4S Cabriolet
Nová 911 Carrera 4S Cabriolet
Výkon331 kW (450 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh3,8 s
Maximální rychlost304 km/h
Kombinovaná spotřeba9,0 l
Emise CO2207 g/km
Cena3 837 000 Kč včetně DPH
911 GT3 RS
911 GT3 RS
911 GT3 RS
Výkon383 kW (520 PS)
0 - 100 kmh3,2 s
Maximální rychlost312 km/h
Kombinovaná spotřeba12,8 l
Emise CO2291 g/km
Cena5 109 367 Kč včetně DPH
Panamera
Panamera 4
Panamera 4
Panamera 4
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,5 (5,3 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost262 km/h
Kombinovaná spotřeba7,8 - 7,7 l
Emise CO2177 - 175 g/km
Cena2 620 000 Kč včetně DPH
Panamera 4 Executive
Panamera 4 Executive
Panamera 4 Executive
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,6 (5,4 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost262 km/h
Kombinovaná spotřeba7,9 - 7,8 l
Emise CO2180 - 178 g/km
Cena2 890 000 Kč včetně DPH
Panamera 4 Sport Turismo
Panamera 4 Sport Turismo
Panamera 4 Sport Turismo
Výkon243 kW (330 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5.5 (5.3 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost259 km/h
Kombinovaná spotřeba7.9 - 7.8 l
Emise CO2180 - 178 g/km
Cena2 730 000 Kč včetně DPH
Panamera 4S
Panamera 4S
Panamera 4S
Výkon324 kW (440 PS) při 5 650 - 6 600 1/min
0 - 100 kmh4,4 (4,2 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba8,2 - 8,1 l
Emise CO2186 - 184 g/km
Cena3 180 000 Kč včetně DPH
Panamera 4S Executive
Panamera 4S Executive
Panamera 4S Executive
Výkon324 kW (440 PS) při 5 650 - 6 600 1/min
0 - 100 kmh4,5 (4,3 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba8,3 - 8,2 l
Emise CO2189 - 187 g/km
Cena3 550 000 Kč včetně DPH
Panamera 4S Sport Turismo
Panamera 4S Sport Turismo
Panamera 4S Sport Turismo
Výkon324 kW (440 PS) při 5 650 - 6 600 1/min
0 - 100 kmh4.4 (4.2 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost286 km/h
Kombinovaná spotřeba8.3 - 8.2 l
Emise CO2189 - 187 g/km
Cena3 350 000 Kč včetně DPH
Panamera 4 E-Hybrid
Panamera 4 E-Hybrid
Panamera 4 E-Hybrid
Výkon340 kW (462 PS) při 6.000 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost278 km/h
Kombinovaná spotřeba2,5 l
Emise CO256 g/km
Cena3 020 000 Kč včetně DPH
Panamera 4 E-Hybrid Executive
Panamera 4 E-Hybrid Executive
Panamera 4 E-Hybrid Executive
Výkon340 kW (462 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4,7 s
Maximální rychlost278 km/h
Kombinovaná spotřeba2,5 l
Emise CO256 g/km
Cena3 220 000 Kč včetně DPH
Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Výkon340 kW (462 PS) při 6 000 1/min
0 - 100 kmh4.6 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba2.5 l
Emise CO256 g/km
Cena3 130 000 Kč včetně DPH
Panamera Turbo
Panamera Turbo
Panamera Turbo
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3,8 (3,6 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost306 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 l
Emise CO2238 g/km
Cena4 280 000 Kč včetně DPH
Panamera Turbo Executive
Panamera Turbo Executive
Panamera Turbo Executive
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3,9 (3,7 Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost306 km/h
Kombinovaná spotřeba10,6 l
Emise CO2242 g/km
Cena4 640 000 Kč včetně DPH
Panamera Turbo Sport Turismo
Panamera Turbo Sport Turismo
Panamera Turbo Sport Turismo
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3.8 (3.6 s Sport Chrono Paket) s
Maximální rychlost304 km/h
Kombinovaná spotřeba10,6 l
Emise CO2243 g/km
Cena4 410 000 Kč včetně DPH
Panamera Turbo S E-Hybrid
Panamera Turbo S E-Hybrid
Panamera Turbo S E-Hybrid
Výkon500 kW (680 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3.4 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba2.9 l
Emise CO266 g/km
Cena5 160 000 Kč včetně DPH
Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Výkon500 kW (680 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3.5 Sport Chrono Paket s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba2.9 l
Emise CO266 g/km
Cena5 520 000 Kč včetně DPH
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Výkon500 kW (680 PS)
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost310 km/h
Kombinovaná spotřeba3,0 l
Emise CO269 g/km
Cena4 924 773 Kč včetně DPH
Panamera GTS
Panamera GTS
Panamera GTS
Výkon338 kW (460 PS)
0 - 100 kmh4,1 s
Maximální rychlost292 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 l
Emise CO2235 g/km
Cena3 735 000 Kč včetně DPH
Panamera GTS Sport Turismo
Panamera GTS Sport Turismo
Panamera GTS Sport Turismo
Výkon338 kW (460 PS)
0 - 100 kmh4,1 s
Maximální rychlost289 km/h
Kombinovaná spotřeba10,6 l
Emise CO2242 g/km
Cena3 812 000 Kč včetně DPH
Macan
Macan
Macan
Macan
Výkon180 kW (245 PS) při 5 000 - 6 750 1/min
0 - 100 kmh6,7 s
Maximální rychlost225 km/h
Kombinovaná spotřeba8,1 l
Emise CO2185 g/km
Cena1 625 000 Kč včetně DPH
Macan S
Macan S
Macan S
Výkon260 kW (354 PS) při 5 400 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,3 s
Maximální rychlost254 km/h
Kombinovaná spotřeba8,9 l
Emise CO2204 g/km
Cena1 769 000 Kč včetně DPH
Cayenne
Cayenne
Cayenne
Cayenne
Výkon250 kW (340 PS) při 5 300 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,9 s paketem Sport Chrono s
Maximální rychlost245 km/h
Kombinovaná spotřeba9,2 - 9,0 l
Emise CO2209 - 205 g/km
Cena1 986 771 Kč včetně DPH
Cayenne E-Hybrid
Cayenne E-Hybrid
Cayenne E-Hybrid
Výkon340 kW (462 PS) při 5 300 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh5,0 s
Maximální rychlost253 km/h
Kombinovaná spotřeba3,4 - 3,2 l
Emise CO278 - 72 g/km
Cena2 399 757 Kč včetně DPH
Cayenne S
Cayenne S
Cayenne S
Výkon324 kW (440 PS) při 5 700 - 6 600 1/min
0 - 100 kmh5,2 s
Maximální rychlost265 km/h
Kombinovaná spotřeba9,4 - 9 l
Emise CO2213 - 205 g/km
Cena2 434 408 Kč včetně DPH
Cayenne Turbo
Cayenne Turbo
Cayenne Turbo
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh4,1 s
Maximální rychlost286 km/h
Kombinovaná spotřeba11, 9 - 11,7 l
Emise CO2272 - 267 g/km
Cena3 644 675 Kč včetně DPH
Cayenne Turbo S E-Hybrid
Cayenne Turbo S E-Hybrid
Cayenne Turbo S E-Hybrid
Výkon500 kW (680 PS) při 6000 1/min
0 - 100 kmh3,8 s
Maximální rychlost295 km/h
Kombinovaná spotřeba3,9 - 3,7 l
Emise CO290 - 85 g/km
Cena4 655 000 Kč včetně DPH
Cayenne Coupé
Cayenne Coupé
Cayenne Coupé
Výkon250 kW (340 PS) při 5 300 - 6 400 1/min
0 - 100 kmh6,0 s
Maximální rychlost243 km/h
Kombinovaná spotřeba9,4 - 9,3 l
Emise CO2215 - 212 g/km
Cena2 258 000 Kč včetně DPH
Cayenne E-Hybrid Coupé
Cayenne E-Hybrid Coupé
Cayenne E-Hybrid Coupé
Výkon340 kW (462 PS) při 6400 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost253 km/h
Kombinovaná spotřeba3,2 - 3,1 l
Emise CO275 - 72 g/km
Cena2 655 000 Kč včetně DPH
Cayenne S Coupé
Cayenne S Coupé
Cayenne S Coupé
Výkon324 kW (440 PS) při 5,700 - 6,600 1/min
0 - 100 kmh5,0 s
Maximální rychlost263 km/h
Kombinovaná spotřeba9,4 - 9,2 l
Emise CO2216 - 212 g/km
Cena2 688 000 Kč včetně DPH
Cayenne Turbo Coupé
Cayenne Turbo Coupé
Cayenne Turbo Coupé
Výkon404 kW (550 PS) při 5 750 - 6 000 1/min
0 - 100 kmh3,9 s
Maximální rychlost286 km/h
Kombinovaná spotřeba11,4 - 11,3 l
Emise CO2261 - 258 g/km
Cena3 955 000 Kč včetně DPH
Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Výkon500 kW (680 PS) při 6000 1/min
0 - 100 kmh3,8 s
Maximální rychlost295 km/h
Kombinovaná spotřeba3,9 - 3,7 l
Emise CO290 - 85 g/km
Cena4 754 000 Kč včetně DPH

Hlavní světlomety s LED Matrix vč. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)

Panamera 4 E-Hybrid Executive
Hlavní světlomety s LED Matrix vč. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)

Hlavní světlomety s LED Matrix vč. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)

Ještě delší dohled nabízí čelní LED světlomety s technologií Matrix. Matrix Beam deaktivuje cílené segmenty stálých kuželů dálkových světel. 84 individuálně ovládaných diod LED se vypnutím nebo ztlumením přizpůsobí situaci. Vozidla jedoucí před vámi nebo v protisměru již nebudou oslněna, oblast před nimi nebo vedle nich bude dále zcela osvětlena. Pro optimalizaci výhledu budou nejenže z osvětlení selektivně odstíněna protijedoucí vozidla, ale bude zesvětlena také oblast vpravo od mezery v osvětlení, aby řidič lépe viděl na řízení. Oslnění řidiče zabraňuje segmentové odstínění silně odrazivých dopravních značek. Čelní světlomety LED Matrix včetně PDLS Plus: jasné, homogenní, bezpečné.

PDLS Plus obsahuje kromě funkcí PDLS poprvé elektronické svícení do zatáček a osvětlení křižovatky podle dat z navigace. Blížíte-li se ke křižovatce, nebo při odbočování aktivuje funkce osvětlení křižovatky levé a pravé směrové světlo – světelný kužel se rozšíří a zkrátí. Pro lepší osvětlení okolí.

Porsche E-Performance

Porsche E-Performance představuje vše, co od Porsche očekáváte. A více. Je to husí kůže. Přetížení. Adrenalin. Nespokojíme se přece jen s navyšováním efektivnosti, když můžeme současně dosáhnout i vrcholového výkonu a potěšení z jízdy. Ne nadarmo se ve vývoji soustřeďují všechny naše zkušenosti a úspěchy z motoristického sportu. Jádrem Porsche E-Performance je vozidlo samotné. Proto musí naše hybridní technologie plug-in plnit hned 2 vysoké nároky: Za prvé musí drasticky snížit spotřebu a emise. Za druhé musí řidiče zatlačit hluboko do sedačky. Přesně tak, jak tomu u Porsche má být.

Na objevování nových cest je potřeba odvaha. Jistě, to není nic nového. A přesto na tom trváme. Je tedy téměř samozřejmé, že další krok týkající se Porsche E-Performance podnikneme se sportovním vozem, který již způsobil revoluci v segmentu limuzín. Výsledkem je proto rozum i výkonnost. Hybridní pohon, který optimálně kombinuje spalovací motor a elektrický stroj. Pro Váš všední den. Pro Váš pocit z jízdy. Pro budoucnost sportovního vozu.

Myšlenka Panamera

Před pár lety bylo u limuzín náhle všechno jinak. Velké, těžkopádné a silně vypolstrované najednou vypadalo jako ze včerejška. Na silnici se něco stalo – a bylo to pořádně rychlé a dynamické: Přijel sportovní vůz. Sportovní vůz se 4 sedadly, nezaměnitelnou siluetou a jízdními výkony, které byly jinak známé jen u vozů Porsche. 

Panamera. Změnil vše. Zejména pro řidiče limuzín. Sportovní duch – služebně i v soukromí – našel svůj automobilový protějšek. Odvaha plnit své povinnosti.

Nyní změna pokračuje. Kupředu. Na silnici se opět něco děje. Pro sportovní řidiče – a jejich sportovní spolujezdce – naši konstruktéři vytvořili další model Panamera. S odvahou nové generace.

Myšlenkou Panamera dokazují naši konstruktéři odvahu. Přitom se na věci dívají vždy znovu a nacházejí nové. Přitom spojují zdánlivé protiklady: výkon a komfort, dynamiku a efektivitu, zaměstnání a rodinu. A přitom zůstávají věrni našim kořenům, třeba se startérem vlevo a otáčkoměrem uprostřed – stručně řečeno: s typickou DNA Porsche. Výsledek? Jedinečnost. Ve stylu Porsche.

Nový Porsche InnoDrive a další inovativní asistenční systémy poskytují řidičům nejen větší bezpečnost, efektivitu a uvolnění – ale i nadšení. Prostě typický vůz Porsche. 

A dynamický jako vždy: díky Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), Porsche 4D-Chassis Control, 3komorovému odpružení a – poprvé u vozu Panamera – řízení zadní nápravy. 

A protože Porsche vždy jede do budoucnosti, jsou nové modely vozu Panamera zcela propojeny v digitální síti pomocí Porsche Connect.

Nový vůz Panamera. Odvaha mění vše.

Modely Executive

Nové modely Panamera Executive spojují sportovní jízdu s komfortní prací v zadním prostoru. Díky prodloužení karoserie o 15 cm, které prospělo především cestujícím na zadních sedadlech. Opticky se modely Executive vyznačují stříbrnými prvky v lamelách předních sacích vzduchových otvorů a nad bočními prahy. Clony vzduchových výstupů v předních blatnících zůstávají zachovány ve stříbrném (vysoce lesklém) provedení.

Sériová výbava zahrnuje mimo jiné adaptivní vzduchové pérování, panoramatickou střechu, boční airbagy vzadu a také zadní sluneční roletu. Obzvlášť příjemné: elektrická komfortní zadní sedadla s vyhříváním a pohodlnými opěrkami hlavy.

Modely Panamera 4S Executive a Turbo Executive jsou navíc vybaveny řízením zadní nápravy, parkovacím asistentem a dveřmi s měkkým zavíráním (Soft-Close). Sériově u modelů Panamera Turbo Executive: 4zónová klimatizace.

Design exteriéru

Musí vlastně sportovní limuzína vypadat jako limuzína? Nebo raději o něco atletičtěji? Co třeba s pevnou linií střechy, jejíž rovný a harmonický průběh nechává vzpomenout spíše na dvoumístný vůz?

Silueta a proporce nových modelů Panamera mají víc stylu Porsche než kdykoliv předtím. Jasné světlé hrany, silné svaly a ostřejší silueta sportovního vozu zdůrazňují preciznost nového designu.

Rozvor kol se oproti předchůdci zvětšil o 3 cm – kratší přesah vpředu a delší vzadu vytváří optickou dynamiku. Díky výraznějšímu tvarování boků vyniká typická středová linie a lehkost vozů Porsche.

Markantní rozlišovací prvek na čele: hlavní LED světlomety se 4bodovými světly pro denní svícení. Rozlišovací prvky v jasně zelené barvě: brzdové třmeny, ukazatele na přístrojové desce, ohraničení nápisů „e-hybrid“ na předních dveřích a u označení modelu na dveřích kufru.

Charakteristické pro všechny modely Panamera: světelný pás na zádi a úzká trojrozměrná záďová světla s LED technologií a 4bodovými brzdovými světly. Vysouvatelný zadní spoiler integrovaný do karoserie snižuje vztlak na zadní nápravě při vysokých rychlostech.

Design interiéru

Interiér byl vytvořen zcela znovu – a přesto zůstal v typickém stylu Porsche: Zvyšující se středová konzola. Řadicí deska je plochá a zdůrazněná do šířky. Analogový otáčkoměr je umístěn uprostřed sdruženého přístroje.

Nový je rovněž koncept obsluhy: Porsche Advanced Cockpit. Středová konzola s ovládáním Direct Touch Control je kromě skleněného optického povrchu vybaven dotykovými tlačítky pro přímý přístup k nejdůležitějším funkcím. Mezi tím: kompaktní volicí páka. Na řadicí desce je integrován 12palcový dotykový displej s vysokým rozlišením. V kombinaci se 4zónovou automatickou klimatizací mají cestující na zadních sedadlech k dispozici další dotykovou obrazovku. Vpravo a vlevo od otáčkoměru zobrazují displeje s vysokým rozlišením virtuální přístroje, mapy a další informace. 

Především je ale k dispozici spousta místa komfortu. Pro sportovní vůz netypicky. Ale typicky pro nový vůz Panamera.

Motory

„To jsme tak již dělali vždy“. To vlastně není věta, která podporuje změnu. Kromě společnosti Porsche. My jsme vždy vyráběli každou novou generaci motorů výkonnější, dynamičtější a efektivnější než byla ta předchozí. Dalším zřetelným krokem vpřed je nyní nová generace motorů modelů Panamera. 

Zcela nový šestiválcový dvojitě přeplňovaný motor v modelu Panamera 4S a osmiválcová dvojitě přeplňovaný motor v modelu Panamera Turbo jsou kompaktní a lehké jako předchůdci a jsou vybaveny VarioCam Plus. Obě jejich turbodmychadla se nyní nachází uvnitř mezi řadami válců. To zkracuje vzdálenost, kterou musí výfukové plyny urazit do dmychadla – pro rychlejší reakci. 

U osmiválcového dvojitě přeplňovaného motoru modelu Panamera Turbo jsou použity turbíny twin-scroll s dvojitými svody výfukových plynů. Zde jsou výfukové plyny vedeny do kola turbíny odděleně – pro optimální změnu zatížení motoru. Výsledek: vyšší točivý moment již při nižších otáčkách.

Adaptivní řízení válců osmiválcového dvojitě přeplňovaného motoru aktivuje válce podle potřeby. Příklad: Jedete-li ve městě, kde jsou požadavky na výkon nižší, budou vaše vozidlo pohánět pouze 4 válce namísto 8. Jakmile budete požadovat vyšší výkon, zapojí se okamžitě všechny válce. 

Přímé vstřikování benzinu provádí u nové generace motorů centrální vstřikovač ve spalovací komoře. To optimalizuje vstřikování směsi a spalování. Pro lepší účinnost a vyšší využití výkonu.

V modelu Panamera 4S Diesel vám osmiválcový dvojitě přeplňovaný motor s přímým vstřikováním a variabilní geometrií turbíny poskytuje rychlejší reakci a vyšší výkon ve stejném rozsahu otáček – s velmi vysokou účinností. 

Pokud jde o vysokou účinnost: O tu se ve všech  motorech starají také napájení palubní sítě energií získávanou rekuperací, termomanagement, Auto StartStop s funkcí plachtění a aktivními klapkami chladicího vzduchu. A radost z jízdy? Větší než kdykoliv předtím.

8stupňová dvouspojková převodovka Porsche (PDK)

Více síly z motorů má smysl pouze tehdy, když víte, kam s ní. A to rychle a efektivně. Nové modely Panamera jsou proto vybaveny nově vyvinutou 8stupňovou dvouspojkovou převodovkou Porsche (PDK), která převádí enormní sílu motorů na zrychlení odpovídající sportovnímu vozu. 

Převodové stupně 1 až 6 jsou sportovně dimenzovány, přičemž nejvyšší rychlosti je dosaženo v 6. převodovém stupni. Stupně dosaženo. 7. a 8. Stupeň je dlouhý a stará se o nízké otáčky i při nízkých rychlostech – pro efektivní a komfortní jízdu na dlouhé vzdálenosti. Precizní řazení se odehrává v milisekundách a bez znatelného přerušení tažné síly – jak to má u sportovního vozu být. 

Porsche Traction Management (PTM)

Všechny modely Panamera jsou vybaveny funkcí Porsche Traction Management (PTM) – aktivním pohonem všech kol s elektronicky ovládanou, podle více parametrů řízenou lamelovou spojkou – aby byla síla optimálně rozdělována v každé jízdní situaci. Pro vynikající pohon na dlouhých rovných úsecích, v úzkých zatáčkách a na površích s různými součiniteli tření.

Lamelová spojka řídí rozdělení hnací síly mezi zadní a přední nápravu. Stav vozidla se přitom trvale kontroluje a je tedy možné bleskurychle reagovat na různé situace, které mohou za jízdy vzniknout. Senzory mimo jiné kontrolují otáčky všech 4 kol, podélné a příčné zrychlení vozu, stejně jako úhel řízení. Pokud při zrychlování hrozí prokluzování zadních kol, je prostřednictvím silnějšího záběru lamelové spojky přidělena větší hnací síla dopředu.

Podvozek

Je úplně jedno, jestli se nacházíte na sedadle řidiče, nebo jste cestujícím vpředu či vzadu: Ve vozu Porsche se budete za jízdy cítit jako při sportu, ne jako při dopravě. Pohodlně, ne namačkáni.

Podvozek nových modelů Panamera překonává tento rozpor mezi sportem a komfortem velice snadno – a maximálně: díky pokročilým volitelným technologiím podvozku. Příklady jsou adaptivní vzduchové odpružení s 3komorovou technologií a o 60 % větším objemem vzduchu než u předchůdce, nové ovládání podvozku Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) a řízení zadní nápravy. Nové je rovněž integrované ovládání podvozku Porsche 4D-Chassis Control, který centrálně analyzuje jízdní situaci ve všech 3 dimenzích – například klonění, klopení a stáčivé pohyby vozidla –, z čehož se vypočítají optimální jízdní stavy a synchronizují se všechny systémy podvozku v reálném čase: 4. dimenze. Pro optimalizovaný celkový výkon. A pro maximální odstupňování sportovnosti a komfortu.

Řízení zadní nápravy

Poprvé u modelů Panamera: volitelné řízení zadní nápravy. Rovnoměrně zvyšuje výkon a použitelnost pro všední den. 

Při nízkých rychlostech řídí systém zadní kola proti zatočeným předním kolům. To vede k účinnému zkrácení rozvoru kol. Poloměr otáčení se zmenšil, agilita zvýšila a parkování je citelně snazší. 

Při vyšších rychlostech řídí systém zadní kola ve stejném směru jako zatočená přední kola. Toto virtuální prodloužení rozvoru kol zvyšuje jízdní stabilitu. 

Řízení zadní nápravy jasně dokládá, že si stabilita a agilita, stejně jako výkon a použitelnost pro všední den neodporují. Výsledek: lepší ovladatelnost a jízdní bezpečnost v každodenním provozu – a výrazné zvýšení jízdního výkonu.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

PASM slouží pro elektronické přestavování systému tlumičů. Nepřetržitě a aktivně reguluje sílu tlumení pro každé jednotlivé kolo v závislosti na stavu vozovky a jízdním stylu. Pro menší pohyby karoserie, a tedy větší komfort na všech 4 sedadlech.

K dispozici máte 3 nastavení: „Normal“, „SPORT“ a „SPORT PLUS“. Snímače monitorují pohyby karosérie, které vznikají při výrazném zrychlení, brzdění, rychlé jízdě v zatáčkách nebo na nerovné vozovce. Řídicí jednotka Porsche 4D-Chassis Control z údajů vypočte aktuální stav vozidla a podle zvoleného režimu nastaví tvrdost tlumení. S citelným výsledkem: vyšší stabilitou při jízdě, větším komfortem a vyšším výkonem.

Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) vč. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)

Nová funkce Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) je systémem ovládání podvozku pro aktivní stabilizaci klopení s obzvláště sportovním nastavením. Registruje boční náklon při jízdě v zatáčkách hned od počátku a podle potřeby ho omezuje. Současně snižuje boční rozkmitání vozu na zvlněném podkladu.

Nové jsou aktivní elektromechanické stabilizátory. Reagují rychleji a jsou sportovně vyladěny. Výsledek: zlepšený výkon.

V kombinaci s novou funkcí PDCC Sport zvyšuje PTV Plus jízdní dynamiku a stabilitu. V závislosti na úhlu rejdu, poloze plynového pedálu, rychlosti stáčení a rychlosti vozu zlepšuje chování vozidla při řízení i přesnost řízení promyšlenými zásahy brzdy pro levé, resp. pravé zadní kolo. Jak při vysokých rychlostech, tak i při zrychlení při výjezdu ze zatáček zajistí elektronicky regulovaná uzávěrka diferenciálu zadní nápravy s plně variabilním rozdělováním momentu vyšší stabilitu jízdy a trakci.

Celkový výsledek: vysoká příčná dynamická stabilizace vozu, a tím i zklidnění pohybů karoserie. Vysoká trakce. Vůz projeví příjemnou čilost při jakékoli rychlosti a bude přesně najíždět do zatáček s vyrovnanou změnou zátěže. Pro ještě více zábavy v zatáčkách.

Kola

Rosteme s našimi úkoly. To platí i pro kola nového vozu Panamera. Pneumatiky se rozšířily, dosedací plocha je větší – pro větší výkon při zrychlování a brzdění. Od nynějška jsou v různých designech k dispozici volitelné rozměry až do 21 palců. Pro váš lepší dojem. Sériově jsou Panamera 4S a Panamera 4S Diesel vybaveny 19palcovými koly, Panamera Turbo 20palcovými. Materiál: přirozeně lehká slitina. Design: sportovně-klasický. Na přání dostanete další 19, 20 a 21palcová kola.

Režim SPORT

V režimu SPORT se přepnete z komfortního do sportovního nastavení. Elektronické řízení motoru přidá na důraznosti. Zvýší se dynamika motoru. PDK se v režimu SPORT řadí později nahoru a dříve zpět. V režimu Sport fungují Porsche Active Suspension Management (PASM) a volitelné systémy Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) a řízení zadní nápravy. Pro sportovnější tlumení a přímější vjíždění do zatáček. A tím ještě agilnější jízdní vlastnosti v zatáčkách.

Paket Sport Chrono vč. spínače Mode

Adrenalin stiskem tlačítka: paket Sport Chrono pro ještě sportovnější sladění podvozku, motoru a převodovky. Tvoří ho digitální a analogové stopky, ukazatel podélného a příčného zrychlení ve sdruženém přístroji a ukazatel jízdního chování pro časy ujetých kol v systému Porsche Communication Management (PCM).

Novinkou je z modelu 918 Spyder převzatý volič režimů s tlačítkem sportovní reakce na volantu. Jeho pomocí si můžete vybrat ze 4 jízdních režimů: „Normal“, „SPORT“, „SPORT PLUS“ a „Individual“, jehož prostřednictvím můžete vůz ještě individuálněji nastavit podle svého jízdního stylu.

Již v režimu SPORT reaguje nový vůz Panamera s větší dynamikou a přímějšími jízdními vlastnostmi. V režimu SPORT PLUS je motor ještě dravější. Současně je nastavena přísná kontrola otáček. Porsche Active Suspension Management (PASM) a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) jsou připraveny ještě tvrdší tlumení a přímější vjíždění do zatáček. Adaptivní vzduchové odpružení se sníží do hloubky a přepne se na tvrdší pružení. Řízení zadní nápravy reaguje ještě agilněji. Další funkce: Launch Control. Pro optimální zrychlení při rozjezdu.

Stopky na řadicí desce měří čas nebo alternativně ukazují aktuální čas. Pro zobrazování, ukládání a vyhodnocování časů jednotlivých okruhů, stejně jako časů na jiných trasách je Porsche Communication Management (PCM) rozšířen o ukazatel sportovních výkonů.

SPORT Response

Prostřednictvím tlačítka uprostřed spínače režimů se motor a převodovka připravují na co nejrychlejší náběh výkonu, například při předjíždění. To znamená: maximální reakční vlastnosti - po dobu cca 20 sekund.

PSM Sport

Ve spojení s paketem Sport Chrono je systém Porsche Stability Management (PSM) rozšířen o režim Sport. Umožňuje výrazně sportovnější styl jízdy, systém PSM zůstává aktivní v pozadí. Pro ještě lepší zážitek z jízdy.

Brzdy

Již více než 60 let pracujeme na tom, abychom byli rychlejší. Samozřejmě při zpomalení. Nové modely Panamera jsou proto vybaveny brzdovým zařízením se 6pístkovými hliníkovými jednodílnými kotoučovými brzdami s pevným třmenem vpředu a 4pístkovými hliníkovými jednodílnými kotoučovými brzdami s pevným třmenem vzadu. Brzdové kotouče – 360mm vpředu a 330mm vzadu u modelů Panamera 4S, 410mm vpředu a 380mm vzadu u Panamera Turbo – jsou vnitřně ventilované a drážkované. Tím se zlepší vlastnosti při brzdění také za extrémních podmínek a teplo je odváděno efektivněji. Jednodilné třmeny kotoučové brzdy jsou uzavřené. Výsledkem jsou vysoká tvarová pevnost a nižší hmotnost. Dráha pedálu je rovná, bod záběru přesný, brzdná dráha působivě krátká.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Vyzkoušeno v motoristickém sportu: volitelně dostupné brzdové kotouče Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). U nových modelů Panamera mají odvrtávané keramické brzdové kotouče PCCB průměr 420 mm vpředu a 390 mm vzadu - pro ještě vyšší brzdný výkon. Pro PCCB jsou charakteristické žluté 10pístkové hliníkové jednokotoučové brzdy s pevným třmenem na přední nápravě a 4pístkové hliníkové jednokotoučové brzdy s pevným třmenem na zadní nápravě. Zajišťují výrazně vyšší a především konstantní brzdný tlak během zpoždění. Zvláště při vyšším zátěži existují příznivé předpoklady pro krátkou brzdnou dráhu. Navíc se zvyšuje bezpečnost při brzdění z vysoké rychlosti z důvodu vysoké stability PCCB vůči slábnutí účinku brzd (tzv. fading). Další přednost brzdové soustavy s kotoučovými brzdami z keramického materiálu spočívá v nízké hmotnosti brzdových kotoučů: Jsou zhruba o 50 % lehčí než srovnatelné kotouče z šedé litiny. Důsledek: dokonalejší přilnavost k vozovce i zvýšené pohodlí při jízdě, zvláště na nerovných silnicích, A vyšší agilita a zdokonalené ovládání.

LED hlavní světlomety vč. Porsche Dynamic Light System (PDLS)

A přání u Panamera 4S a Panamera 4S Diesel, v sériové výbavě u Panamera Turbo: čelní LED světlomety včetně Porsche Dynamic Light System (PDLS) s dynamickou regulací dosvitu, dynamickým svícením do zatáček a ovládáním světel v závislosti na rychlosti. Pro lepší osvětlení blízkého, bočního i vzdáleného prostoru – a větší bezpečnost.

Hlavní světlomety s LED Matrix vč. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)

Ještě delší dohled nabízí čelní LED světlomety s technologií Matrix. Matrix Beam deaktivuje cílené segmenty stálých kuželů dálkových světel. 84 individuálně ovládaných diod LED se vypnutím nebo ztlumením přizpůsobí situaci. Vozidla jedoucí před vámi nebo v protisměru již nebudou oslněna, oblast před nimi nebo vedle nich bude dále zcela osvětlena. Pro optimalizaci výhledu budou nejenže z osvětlení selektivně odstíněna protijedoucí vozidla, ale bude zesvětlena také oblast vpravo od mezery v osvětlení, aby řidič lépe viděl na řízení. Oslnění řidiče zabraňuje segmentové odstínění silně odrazivých dopravních značek. Čelní světlomety LED Matrix včetně PDLS Plus: jasné, homogenní, bezpečné.

PDLS Plus obsahuje kromě funkcí PDLS poprvé elektronické svícení do zatáček a osvětlení křižovatky podle dat z navigace. Blížíte-li se ke křižovatce, nebo při odbočování aktivuje funkce osvětlení křižovatky levé a pravé směrové světlo – světelný kužel se rozšíří a zkrátí. Pro lepší osvětlení okolí.

Asistent nočního vidění

Asistent nočního vidění poskytuje řidiči při nočních jízdách informace i mimo dosah světlometů. Infračervená kamera rozezná chodce nebo větší zvířata ještě před tím, než je osvětlí světlomety. Řidiče informuje obraz s rozlišením teplot na sdruženém přístroji: Rozpoznaní živí tvorové budou zobrazeni žlutě – při kritické vzdálenosti od vozu červeněn a akustickým signálem. V kombinaci s PDLS světlomet až třikrát krátce zabliká na chodce na okraji vozovky či na vozovce pomocí funkce značkovacího osvětlení, aby na ně řidiče upozornil.

Porsche a životní prostředí

V dobách globálních změn klimatu si každý výrobce automobilů klade otázku, jakou odpověď může dnes nabídnout. Naše zní: vysoký výkon při vysoké efektivnosti.

Čištění výfukových plynů.

Vozy Porsche ukazují, že i výkonné sportovní vozy ve své příslušné kategorii mohou dosáhnout nízkých hodnot spotřeby a emisí. Dosahují toho na jedné straně díky efektivnímu využívání paliva s pomocí technologií, jako je Auto Start-Stop, termomanagement, napájení palubní sítě energií získávanou rekuperací, adaptivní řízení válců, a plachtěním. Na druhou stranu zajišťují katalyzátory s řízením dvěma sondami Lambda účinné čištění výfukových plynů. 

Spotřeba a recyklace

Inteligentní lehká konstrukce je u Porsche součástí sebeuvědomění. Vyznačuje se vysokým podílem hliníku, hořčíku, umělých hmot a velmi pevných ocelových plechů. Všechny materiály jsou vybírány cíleně a používají se především laky na vodní bázi šetrné k životnímu prostředí. Veškeré materiály lehké konstrukce jsou velmi dobře recyklovatelné. Všechny materiály jsou označeny pro účely pozdější recyklace. Stručně řečeno: Vůz Panamera může být dnes z přibližně 95 % zhodnocen.

Palivo

Všechny modely Porsche - tedy i modely Panamera - jezdí samozřejmě na paliva s podílem etanolu až 10 %, např. „E10“. Ethanol zlepšuje bilanci CO2 – Biopaliva se totiž vyrábějí z rostlin, které přijímají CO2 z atmosféry.

Adaptivní tempostat (ACC)

Systém řídí zcela samostatně řídí rychlost vašeho vozu Panamera podle vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Za tímto účelem kontrolují oblast před vaším vozem radarové senzory v přední části vozu. Jedete-li v určitém tempu a blížíte se k pomalejšímu vozidlu jedoucímu před vámi, sníží systém Vaši rychlost tím, že ubere plyn nebo citlivě přibrzdí. A to tak dlouho, dokud nebude dosaženo předem nastavitelné vzdálenosti.

Váš vůz Panamera nyní dodržuje vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pokud toto vozidlo zabrzdí, sníží rychlost i adaptivní tempostat – a to až do úplného zastavení. Jakmile bude vaše cesta znovu volná, Panamera zrychlí na původně nastavenou rychlost.

Porsche InnoDrive včetně adaptivního tempostatu

Kdo jede v Porsche, chce jet. Čím sportovnější, komfortnější, efektivnější a bezpečnější, tím lepší. Porsche InnoDrive vám pomáhá při jízdě zcela novým způsobem.

Tento systém rozšiřuje adaptivní tempostat o doplňující, inovativní funkce.

Optimalizuje vaši rychlost na základě předvídavosti. Prostřednictvím dat a informací radarových a video senzorů s vysokým rozlišením r rozpoznává Porsche InnoDrive omezení rychlosti a charakteristiky vozovky na vaší trase, jako jsou stoupání nebo poloměry zatáček, před tím, než k nim dojedete – a přizpůsobí tomu strategii řazení a rychlost vozu Panamera. Pro inteligentní jízdu a jasnou výhodu efektivity.

Pocit z jízdy můžete přizpůsobit stisknutím tlačítka SPORT. Podle režimu systém zvolí optimální parametry řízení motoru, řazení včetně plachtění a zpomalení.

Tento systém, u Porsche poprvé použitý ve vozech Panamera, optimálně naplánuje v horizontu až 3 kilometrů zrychlení, jízdu konstantní rychlostí a zpomalování, a tím se stará o harmonický zážitek z jízdy.

Například dříve rozpozná před vozidlem se nacházející a pro řidiče dosud neviditelné dopravní značky, jako třeba rychlostní omezení, a zahájí manévr plachtění šetřící palivo.

Porsche InnoDrive je typickým uplatněním úsporné jízdy od Porsche – pro větší komfort a více potěšení z jízdy.

Porsche InnoDrive není dostupný ve všech zemích.

Asistent pro dopravní zácpy

Další součástí Porsche InnoDrive s adaptivním tempostatem je asistent pro dopravní zácpy. Pomáhá vám v zácpách na dobře postavených zemských silnicích a dálnicích.

Systém při tom při rychlostech do přibližně 60 km/h udržuje vůz jemnými pohyby volantu uprostřed jízdního pruhu, upravuje vzdálenost k vepředu jedoucímu vozidlu v rámci hranic systému následuje vepředu jedoucí kolonu. Při tom se asistent pro zácpy orientuje na značení a další vozidla na vozovce. Pro zcela zřetelné uvolnění a více komfortu na dlouhých trasách.

Asistent změny jízdního pruhu s asistentem odbočování

Asistent změny jízdního pruhu sleduje prostřednictvím radarových senzorů prostor za vaším vozidlem a v mrtvém úhlu. Změníte-li jízdní pruh, informuje vás systém optickým signálem ve venkovním zpětném zrcátku o vozidlech, která se rychle blíží zezadu nebo která se nacházejí v mrtvém úhlu. Tuto funkci můžete aktivovat v PCM. Pro větší komfort a bezpečnost, zejména na dálnici. 

Při odbočování za nízkých rychlostí vám pomáhá nový asistent odbočování umístěný v zádi. Po najetí do křižovatky vás asistent odbočování opticky varuje před předměty, které se k vašemu vozu blíží v mrtvém úhlu.

Výstraha před opuštěním jízdního pruhu včetně rozpoznávání dopravních značek a pokynů pro zatáčky

Výstraha před opuštěním jízdního pruhu rozpoznává čelní kamerou omezovací čáry na vozovce. Systém ulehčuje řidiči posilovačem řízení, který pomáhá, aby se vozidlo udrželo v jízdním pruhu.

Integrované rozpoznávání dopravních značek zjišťuje na základě obrázků z kamery a dat z navigace rychlostní omezení, zákazy předjíždění a také nepřímé zákazy, jako například místní ukazatele, a zobrazuje je na sdruženém přístroji. Výhoda: Oproti informacím uloženým v databázi navigace mohou být evidovány i dočasná rychlostní omezení.

Novinkou u Porsche jsou pokyny pro zatáčky. Rozšiřují rozpoznávání dopravních značek: Na základě dat z navigačního systému a rozpoznávání značek zatáček pomocí kamery systém zobrazí na obrazovce sdruženého přístroje před úzkými zatáčkami pokyny týkající se směru jízdy. Dlouho před tím, než k zatáčce přijedete.

ParkAssistent vč. kamery pro couvání a Surround View

ParkAssistent varuje ve všech vozech Panamera pomocí akustického signálu před překážkami nacházejícími se před a za vozem. Výstraha je vydávána zvukově a navíc i opticky na centrálním displeji schématickým zobrazením vozidla.

Volitelná kamera usnadňuje přesné couvání při parkování vozidla a manévrování a rovněž manipulaci při připojování přívěsu. Řidič je přitom naváděn obrazem kamery a dynamickými vodicími čárami na obrazovce PCM, které informují o pohybu vozidla v souladu s aktuální polohou volantu.

Volitelný Surround View doplňuje kameru pro couvání o 3 další kamery s vysokým rozlišením, umístěné v přední části vozu a ve spodní části venkovních zpětných zrcátek. Z informací poskytnutých všemi 4 kamerami systém vytvoří virtuální ptačí perspektivu pohledu na vozidlo a přenese ji na displej PCM. Podle potřeby můžete přepínat mezi pohledy jednotlivých kamer, abyste například v úzkých prostorách výjezdu získali lepší přehled.

Panoramatická střecha

Tónované prosklené plochy nové panoramatické střechy vytvářejí uvnitř modelů Panamera zvláštní světlou a příjemnou barevnou harmonii. Dvoudílná panoramatická střecha se dá zepředu elektricky vysunout a otevřít.

Interiér

Sportovní pro zajížďku na rychlostní okruh. Komfortní pro dlouhou jízdu ve čtyřech. Tady není „buď anebo“. Ale Panamera. Jeho promyšlená ergonomie sportovního vozu je přizpůsobena řidiči a výkonu – aniž by přitom byli zanedbáni cestující. 

Několik příkladů: zvedající se středová konzola pro rychlé přehmátnutí z volantu na volicí páku. Nová koncepce obsluhy a ukazatelů: Porsche Advanced Cockpit s nově zkonstruovanou středovou konzolou se skleněným optickým povrchem a logicky seskupenými dotykovými tlačítky. 12palcový dotykový displej s vysokým rozlišením. Sdružený přístroj se středovým analogovým otáčkoměrem a dvěma displeji s vysokým rozlišením umístěnými vlevo a vpravo od něj. Multifunkční sportovní volant.

A kromě toho? Vyberte si: Varianty sedadel, kožená nebo dvoubarevné příslušenství? Ušlechtilé dřevo, hliník nebo karbon? Sportovnější? Luxusnější? Obojí? Početné možnosti individualizace nekladou vašim přáním takřka žádné hranice.

Ambientní osvětlení s vnitřním osvětlením orientovaným na zadní sedadla

Na přání získáte ambientní osvětlení s vnitřním osvětlením orientovaným na zadní sedadla: nepřímé osvětlení vnitřního prostoru, které zvyšuje komfort. Můžete si vybrat ze 7 barev osvětlení a intenzita se upravuje automaticky.

Porsche Rear Seat Entertainment

Velké kino ve druhé řadě: Nový systém Porsche Rear Seat Entertainment je vyvinut speciálně pro vysoké požadavky ve vozu Porsche a nabízí plně integrované a síťové informace a zábavu za jízdy. Oba systémy jsou vyjímatelné, lze je tedy komfortně používat i mimo vozidlo.

Porsche Rear Seat Entertainment je pomocí WLAN připojen k Porsche Communication Management (PCM) a má tak přístup k rádiu, médiím, navigaci a funkcím vašeho vozu Panamera. Díky 2 samostatným 10palcovým dotykovým obrazovkám na zadní straně předních sedadel, 32GB vnitřní paměti, slotem na karty MicroSD a rozhraní Micro-USB, Bluetooth® a NFC (Near Field Communication) se vám otevírá spousta možností zábavy. Pomocí připojení k WLAN routeru mají moduly Connect Plus přístup k internetu, a tím k nějakému milionu aplikací a her, k filmům a hudbě, audioknihám, e-knihám a kancelářským aplikacím z GOOGLE® Play Store.

Pro neomezený zvukový zážitek je možný zvukový výstup přes integrované reproduktory, zvukový systém vozu nebo bezdrátová sluchátka Bluetooth®.

Přístrojová deska

Analogové je kombinováno s digitálním: Nový sdružený přístroj modelů Panamera dává vzpomenout na historii motoristického sportu u Porsche – a současně je tak moderní, jak jen může být.

Ve středu a v přímém výhledu řidiče se nachází analogový otáčkoměr, úplně klasický s ručičkou. Vlevo a vpravo od nyní nachází po jednom displeji s vysokým rozlišením. Na těchto displejích můžete nechat podle potřeby zobrazovat různé informace, například navigaci nebo asistenta nočního vidění.

Hned vlevo od otáčkoměru je tachometr. V jeho středu můžete například nechat zobrazit data z adaptivního tempostatu. Displej na levé vnější straně můžete volitelně obsadit ukazatelem omezení rychlosti jízdy, rozpoznáváním dopravních značek nebo ukazatelem venkovní teploty.

Na pravé straně jsou možnosti ještě rozmanitější. Na vnitřním displeji se nachází ukazatele palubního počítače, ukazatel stavu nádrže nebo dojezdová vzdálenost. Vpravo vně můžete také nechat zobrazit hodiny. Kromě toho máte možnost zobrazit mapu z navigačního systému.

Sedadla

Přední sedadla

Přední sedadla jsou komfortní a při dynamické jízdě v zatáčkách nabízí neomezenou oporu. Elektricky nastavitelná výška posedu, sklonu sedáků a opěradla stejně jako podélné pozice.

Komfortní sedadla

Model Panamera Turbo je vpředu vybaven komfortními sedadly (14 poloh, elektrická) včetně paměťového paketu. Kromě toho nabízí také podélné nastavení sedáku a 4polohovou bederní opěrku pro řidiče a spolujezdce. Paměťová funkce ukládá kromě polohy sedadla polohu sloupku řízení, obou vnějších zrcátek a další individuální nastavení vozidla. 

Adaptivní sportovní sedadla

Na přání obdržíte adaptivní sportovní sedadla (18 poloh, elektrická) včetně paměťového paketu, která nabízí ještě lepší boční vedení – díky zvýšeným bočnicím u sedáků a opěradla. Jsou elektricky nastavitelná a starají se tedy o komfort na dlouhých trasách a dokonalé boční vedení v zatáčkách.

Zadní sedadla

Jejich hlavní charakteristika: Jsou 2 jednotlivá. Se spoustou prostoru pro nohy a pro hlavu a velmi dobrou stranovou oporou při jízdě v zatáčkách bez omezení komfortu. Na přání obdržíte pro zadní část vozu u všech modelů Panamera také komfortní sedadla s elektrickým nastavením opěradla, podélným nastavením sedáku a bederní opěrky. K tomu pojí – podle výbavy – možnost nastavení polohy sedadla spolujezdce ze zadní části vozu. V kombinaci s adaptivními sportovními sedadly vpředu jsou jako sportovní provedena i zadní sedadla – s vyššími bočnicemi.

Vyhřívání a odvětrávání sedadel

Přední sedadla nových modelů Panamera jsou vybavena vyhříváním, u Panamera Turbo i zadní sedadla. Příjemně vyhřívá sedák a opěradlo. Volitelné odvětrávání sedadel funguje pomocí aktivní ventilace střední části sedadla a opěradla a stará se o příjemné klima – samozřejmě i ve velkém horku. 

Masážní funkce

Komfortní sedadla mohou být na přání vybavena také masážní funkcí – vpředu a vzadu. Vždy 10 vzduchových polštářů v opěradle masíruje zádové svalstvo. Při tom si můžete vybrat z 5 programů s 5 intenzitami. Pro lepší komfort sezení a na dlouhých trasách.

4zónová automatická klimatizace včetně dotykového displeje v zadní části vozu

Vítejte ve vaší osobní klimatizované zóně. 4zónová automatická klimatizace disponuje individuální regulací teploty pro řidiče a spolujezdce a rovněž samostatnou regulací pro obě zadní sedadla. Součástí 4zónové automatické klimatizace je doplňkový dotykový displej v zadní části vozu. Jeho pomocí – podle výbavy – ovládáte kromě klimatizace i další funkce týkající se komfortu a zábavy.

Filtr s aktivním uhlím zadržuje částice, pyl a zápach a důkladně filtruje jemný prach z venkovního vzduchu před tím, než se dostane dovnitř.

Novinkou je volitelná ionizace. Zlepšuje kvalitu proudu vzduchu. Za tímto účelem je vzduch z automatické klimatizace před tím, než bude vypuštěn do interiéru vozu, proháněn ionizátorem. Dojde k redukci virů, bakterií a spór, vzduch v interiéru se znatelně osvěží a klima bude ještě příjemnější.

BOSE® Surround Sound-System

Surround Sound-System od BOSE® disponuje 16 zesilovacími kanály. Celkový výkon: 710 W. 14 reproduktorů včetně 160wattového pasivního subwooferu se stará o vyvážený, originálu věrný zvukový obraz. Patentovaná kompenzace rušivého hluku AudioPilot® Noise Compensation Technology měří průběžně hluk v kabině vozidla a přizpůsobí automaticky přehrávání hudby tak, aby zážitek z poslechu byl příjemný a nezkreslený. Za jakékoli situace při jízdě. Právě v daném okamžiku. Jeho prostřednictvím vždy zažijete fascinující 360° zvuk na všech 4 sedadlech.

Burmester® 3D High-End Surround Sound-System

Koncertní sál se 4 optimálními místy? Panamera. Burmester ® 3D High-End Surround SoundSystem inscenuje zvuk jako v nejlepších světových koncertních síních. Cestující uslyší v prostoru celou šíři pódia s rozeznatelnými jednotlivými nástroji.

Ticho prosím pro 1 455 wattů celkového výkonu 21 individuálně ovládaných reproduktorů včetně aktivního subwooferu se 400wattovým zesilovačem třídy D, systémem s dvoupásmovými středovými reproduktory a více než 2 500 cm² celkové plochy membrán. O jemnou, čistou a nezkreslenou reprodukci se starají pásmové vysokotónové reproduktory. Filtry reproduktorů jsou vzájemně perfektně vyladěné a poskytují maximum v oblasti basového ozvučení, rozlišení a impulzní přesnosti. Výsledkem je přirozený a bohatý zvuk, a to i při maximální hlasitosti. Obzvláště působivý je nový 3D zvukový zážitek, který je vytvářen pomocí reproduktorů zabudovaných ve sloupcích střechy a speciálního 3D algoritmu.

I opticky na té nejvyšší úrovni. Lemování membrán reproduktorů je bíle osvíceno nebo – v kombinaci s volitelným ambientním osvětlením – v 7 volitelných barvách. Nekompromisní zvuk i design.

Nový Porsche Communication Management (PCM)

PCM – jako základ pro Porsche Connect – je Vaše centrální řídící jednotka pro systém audio, navigaci a komunikaci. Nová generace s on-line navigací, přípravou pro připojení mobilního telefonu, audio rozhraními a ovládání hlasem je vybavena 12palcovým dotykovým displejem, jehož pomocí se dá snadno ovládat většina funkcí vozu.

Přes widgety na individuálně nastavitelné úvodní obrazovce máte snadný a rychlý přístup k jednotlivým nejdůležitějším funkcím. Novinkou je ve spojení s volitelnou 4zónovou automatickou klimatizací i doplňkový dotykový displej v zadní části vozu. Zde mohou cestující pohodlně ovládat například klimatizaci a funkce infotainmentu.

Za jízdy si můžete užívat rozmanitých aplikací z oblasti infotainmentu a poslouchat rádio nebo vaši oblíbenou hudbu pomocí CD/DVD mechaniky, z SD karet, interního 10GB pevného disku (Jukebox), vstupu Aux nebo pomocí konektoru USB například z vašeho iPodu®/iPhonu®. Komfortní ovládání pomocí 12palcového dotykového displeje, otočného/tlačítkového ovladače nebo hlasovými pokyny.

Connect Plus

Modul Connect Plus se ve vašem vozu Porsche stará o maximální konektivitu. Je vybaven LTE telefonním modulem se čtečkou SIM karet pro vysoký komfort ovládání a optimalizovanou kvalitu hovorů a rovněž bezdrátový přístup k internetu. Tak můžete i ve svém vozidle používat koncová zařízení, jako je např. tablet, laptop nebo smartphone s funkcí WLAN – v případě potřeby i současně. 

Odkládací přihrádka na smartphone ve středové konzole přenáší signál vašeho mobilního telefonu do antény vozu, přičemž šetří baterii v telefonu – pro optimální mobilní příjem. Kromě toho můžete váš smartphone připojit, aby se nabíjel, nebo pro sdílení jeho obsahu. 

V modelech Cayenne se ve středové konzole místo odkládací přihrádky na smartphone nachází odkládací přihrádka s univerzálním audio rozhraním a vstupem AUX.

Kromě toho modul Connect Plus umožňuje využívání početných služeb Porsche Connect. Tím získáte více z vašeho všedního dne a multitasking přenechte vašemu sportovnímu vozu – abyste měli víc času jezdit s Porsche.

Více informací o modulu Connect Plus naleznete na zde.

Služby

S Porsche Connect a modulem Connect Plus máte přístup k užitečným službám, například k informacím o dopravě v reálném čase. Tak budete již před vyjetím vždy vědět, po které trase se nejrychleji dostanete do cíle. Za jízdy se dopravní informace v reálném čase pravidelně aktualizují – a vaši trasu optimalizují. 

Pro lepší orientaci za jízdy a v cíli slouží mimo to GOOGLE® Street View a GOOGLE® Earth s 360stupňovým zobrazením a satelitními obrázky v mapovém náhledu PCM. GOOGLE® Street View je z důvodu vaší bezpečnosti k dispozici jen tehdy, když vůz stojí.

Více informací o dostupných službách a aplikacích naleznete na zde.

Aplikace Connect

Porsche Connect nabízí kromě inteligentních služeb další dvě aplikace pro smartphony: Porsche Car Connect pro vyhledávání dat vozidla a rovněž k dálkovému ovládání některých funkcí vozu pomocí smartphonu nebo Apple Watch®. Další součástí je Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) s rozpoznáním krádeže vozu.

Druhou aplikací je aplikace Porsche Connect. Její pomocí odešlete do svého vozu Porsche cíle své cesty ještě před vyjetím. Jakmile se váš smartphone spojí s PCM, zobrazí se tyto cíle ve vozu a přímo spustíte navigaci. Na PCM rovněž přímo vidíte kalendář vašeho smartphonu a můžete zahájit navigaci podle v něm uložených adres. Kromě toho vám aplikace Porsche Connect díky integrovanému streamování hudby nabízí přístup k milionům hudebních titulů.

Více informací o dostupných službách a aplikacích naleznete na zde.

Porsche Exclusive

Čerpáme z bohatých a dlouhodobých zkušeností. Od prvopočátků totiž Porsche plnil přání zákazníků. Do roku 1986 jsme tomu říkali program speciálních přání - dnes je to závod Porsche Exclusive. Filosofie zůstává stejná: Ruku na to.

Máme rádi to, co děláme. Máme rádi svou práci. Každému švu, každému čtverečnímu centimetru kůže, i tomu nejmenšímu detailu věnujeme stejné úsilí. Tak probouzíme sny k životu. A vytváříme tak unikáty. Z výrobního závodu.

To jde jen s originalitou, inspirací a nadšením - což začíná již u poradenství. Protože na jedno myslíme již před vším ostatním. Na vaše přání. Uskutečňujeme je s klidem a pečlivostí - v precizní ruční práci a s využitím vysoce kvalitních materiálů, jako je kůže, ušlechtilé dřevo nebo hliník.

Vaše přidaná hodnota? Produkt vytvořený s úsilím a díky ruční práci. Jinak vyjádřeno: prolínání sportovnosti, komfortu, designu a vašeho osobního vkusu. Zkrátka Porsche s vaším rukopisem.

Nabízíme vám celou řadu individuálních možností. Vizuálně a technicky. Pro exteriér a interiér. Od menších změn až po rozsáhlé úpravy.

Porsche Tequipment

Se speciálními produkty z nabídky Porsche Tequipment si Váš vůz Panamera přizpůsobíte Vašim individuálním přáním a potřebám. Všechny takto nabízené produkty podléhají stejným směrnicím a požadavkům jako samotná vozidla a všechny jsou vyvinuty, testovány a pečlivě zkoušeny ve vývojovém centru v závodě Weissach. Pracují na nich stejní inženýři a designéři firmy Porsche, kteří vytvořili vůz. Proto jsou tyto produkty navrhovány a vyráběny vozům Porsche přesně na míru.

A záruka? Ta samozřejmě zůstává zachována v plném rozsahu.